Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
5. juni 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Anni Lene Nielsen
Er dette Anis-Tragthat eller Tåge-Tragthat? (Læst 576 gange) Postet d. 27-10-06 kl. 23:44
De to arter er svære at adskille, synes jeg. Men der er noget med, at man kan se det, når man skærer en svamp igennem, så det har jeg gjort.

Jeg synes at huske, at faconen på de to er lidt forskellig. T.t. plejer at være runde i hatten, men de andre kan være bugtede. Eller passer det ikke?

Jeg starter med billedet af svampene i skovbunden.

Hvis en af jer vil kommentere, lægger jeg flere billeder ind.

25-10-06, Villestofte

Venlig hilsen Anni

Er dette Anis-Tragthat eller Tåge-Tragthat? (De to arter er svære at adskille, synes jeg. Men der er noget med, at man kan se det, når man skærer)
Foto: Anni Lene Nielsen
Kommentér

Preben Kirstejn
#1 postet d. 28-10-06 kl. 00:33. Emne: Er dette Anis-Tragthat eller Tåge-Tragthat?
Jamen så kom med dem.

Preben

Kommentér

Anni Lene Nielsen
#2 postet d. 28-10-06 kl. 00:59. Emne: Er dette Anis-Tragthat eller Tåge-Tragthat?
Her er en hat med bid

Er dette Anis-Tragthat eller Tåge-Tragthat? (Her er en hat med bid :-))
Kommentér

Anni Lene Nielsen
#3 postet d. 28-10-06 kl. 01:00. Emne: Er dette Anis-Tragthat eller Tåge-Tragthat?
lameller

Er dette Anis-Tragthat eller Tåge-Tragthat? (lameller)
Kommentér

Anni Lene Nielsen
#4 postet d. 28-10-06 kl. 01:01. Emne: Er dette Anis-Tragthat eller Tåge-Tragthat?
og en gennemskåret svamp

Venlig hilsen Anni

Er dette Anis-Tragthat eller Tåge-Tragthat? (og en gennemskåret svamp :-)

Venlig hilsen Anni)
Kommentér

Flemming Larsen
#5 postet d. 28-10-06 kl. 01:35. Emne: Er dette Anis-Tragthat eller Tåge-Tragthat?
tåge-tragthat

Kommentér

Poul Evald Hansen
#6 postet d. 28-10-06 kl. 02:38. Emne: Er dette Anis-Tragthat eller Tåge-Tragthat?
Anis-Tragthat kendes i reglen let på´, at den lugter smager tydeligt, og ofte kraftigt, af anis/lakrids/selleri.

Derudover har den som regel grønlige eller grønligblå farver.

M.v.h.

Poul Evald

Kommentér

Anni Lene Nielsen
#7 postet d. 29-10-06 kl. 19:25. Emne: Er dette Anis-Tragthat eller Tåge-Tragthat?
Hej Flemming og Poul Evald

Tak for jeres klare afgørelse. Nu vil jeg for fremtiden ikke længere være i tvivl.

Venlig hilsen Anni

Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator