Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
30. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Jørgen Witved
Svær svamp (Læst 749 gange) Postet d. 28-10-06 kl. 23:46
Måske er der i virkeligheden 2 ? På stormfælder bøg. Står ikke omtalt i mine bøger.

Svær svamp (Måske er der i virkeligheden 2 ? På stormfælder bøg. Står ikke omtalt i mine bøger.)
Foto: Jørgen Witved
Kommentér

Ole B. Lyshede
#1 postet d. 29-10-06 kl. 10:41. Emne: Svær svamp
Det kunne ligen en "bævresvamp" (den gule), der vokser på en lav. Længere kan jeg ikke komme.

mvh

Ole

Kommentér

Michael Filtenborg
#2 postet d. 29-10-06 kl. 15:05. Emne: Svær svamp
Hej Ole lige en lille rettelse gul bævresvamp snylter på arter af voksskindnende som er svampe. dette ligner dog ikke helt den gule, men skal ikke kunne afvise det helt.

Kommentér

Bjørli Lehrmann
#3 postet d. 29-10-06 kl. 15:42. Emne: Svær svamp
Jeg fandt én magen til her forleden. Også på en væltet bøg.

Jeg har heller ikke kunnet hitte ud af den. Den krusede del i midten er ret løs i det.

Hilsen Bjørli

Svær svamp (Jeg fandt én magen til her forleden. Også på en væltet bøg.
Jeg har heller ikke kunnet hitte ud af )
Foto: Bjørli Lehrmann
Kommentér

Michael Filtenborg
#4 postet d. 29-10-06 kl. 16:02. Emne: Svær svamp
jeg har også fundet noget magen til og først formoede jeg det var den der sygdom, parrasit eller hvad det nu er der får svampe ti lat lave "hjernemasse" formationer, da konsistensn er fastere en Gul bævresvamp.

Kommentér

Ole B. Lyshede
#5 postet d. 29-10-06 kl. 17:09. Emne: Svær svamp
Jeg mente heller ikke, at det var g Gul Bævresvamp, Tremella mesenterica, men en gul bævresvamp - der er jo forskellige.

Kommentér

Erik Rald
#6 postet d. 29-10-06 kl. 22:29. Emne: Svær svamp
Det er ikke en bævresvamp. Den er tør og sprød i konsistensen. Jeg fandt det samme i går, og jeg ved ikke, hvad det er.

Kommentér

Christian Lange
#7 postet d. 30-10-06 kl. 13:38. Emne: Svær svamp
Det er Coniophora puteana, Gul Tømmersvamp, med en galle på. Jeg husker ikke lige hvad det er, der skaber gallen, men det er beskrevet i en artikel i SVAMPE 31.

Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator