Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
25. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Karplanter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Henrik Bringsøe
Bestemmelse af plante fra Kulsbjerge (Læst 575 gange) Postet d. 24-04-11 kl. 06:25
På gårsdagens tur til Kulsbjerge Øvelsesterræn fotograferede jeg denne plante på en stejl skrænt med bl.a. Markfirben og Grøn Sandspringer, nærmere betegnet denne habitat:

- se linket HER

Er det muligt at sætte et artsnavn på planten?

Venligst

Henrik Bringsøe

Bestemmelse af plante fra Kulsbjerge (På gårsdagens tur til Kulsbjerge Øvelsesterræn fotograferede jeg denne plante på en stejl skrænt med)
Foto: Henrik Bringsøe
Klik på billedet for original størrelse (800 x 533)
Besvar | Kommentér

Kim Petersen

Svaraktivitet:

(215)
#1 Svar postet d. 24-04-11 kl. 07:03. Emne: Bestemmelse af plante fra Kulsbjerge
Jeg tror det er Rundbælg, det passer også godt til voksestedet.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Ole B. Lyshede

Svaraktivitet:

(6840)
#2 Svar postet d. 24-04-11 kl. 12:00. Emne: Bestemmelse af plante fra Kulsbjerge
Helt enig.

Ole

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Henrik Bringsøe
#3 Kommentar postet d. 24-04-11 kl. 14:16. Emne: Bestemmelse af plante fra Kulsbjerge
Mange tak, Kim og Ole.

Nu kan jeg godt se, at bladformen passer med illustrationen i Den store nordiske flora.

Venligst

Henrik Bringsøe

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator