Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
20. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Karplanter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Hans Olav Nymand
Strandbo kontra gulgrøn brasenføde (Læst 473 gange) Postet d. 24-04-11 kl. 16:58
Hej,

Hvad kan man bruge som sikre kendtetegn for at skelne strandbo fra gulgrøn brasenføde. Jeg er med på at hvis strandbo har blomster eller frøstande så er det simpelt at skelne dem, men hvis man nu kun har en ung plante uden blomster/frø er der så nogen sikre kendetegn?

Jeg har prøvet at læse mig til om strandbo evt. også har længdekanaler i bladene og i så fald hvor mange, men uden held - strandbo er f.eks. ikke beskrevet på dansk wikipedia.

MvH

Hans Olav Nymand

Besvar | Kommentér

Bent Vestergård Petersen

Svaraktivitet:

(499)
#1 Svar postet d. 24-04-11 kl. 18:51. Emne: Strandbo kontra gulgrøn brasenføde
Hej Hans

Strandbo kendes fra brasenføde bl.a. på at have mange luftkanaler, mens brasenføde-arterne har 4 kanaler.

Bogen "Danske Vandplanter" med fremragende vegetative nøglger og beskrivelser kan downloadeds fra nettet - jeg vender lige tilbage emd et link til den.

mvh

Bent

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Bent Vestergård Petersen
#2 Kommentar postet d. 24-04-11 kl. 18:54. Emne: Strandbo kontra gulgrøn brasenføde
Hej igen

Her fra kan bogen downloades :

- se linket HER

mvh

Bent

Besvar | Kommentér

Mogens Holmen
#3 Kommentar postet d. 24-04-11 kl. 20:37. Emne: Strandbo kontra gulgrøn brasenføde
Linket ligger også i F&Ns linksamling (knappen oppe til højre) .

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator