Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
24. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Karplanter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Jens Lund Hansen
Hvilken haveplante i gammel grusgrav? (Læst 925 gange) Postet d. 24-04-11 kl. 23:36
Set i et sumpet område i gammel grusgrav, mellem tagrør idag på NV Fyn.

Jeg har set denne plante mange gange i haver, men kender ikke arten.

Bidrag til bestemmelse modtages med interesse og tak.

Jens

Hvilken haveplante i gammel grusgrav? (Set i et sumpet område i gammel grusgrav, mellem tagrør idag på NV Fyn.

Jeg har set denne plante )
Jens Lund Hansen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Per Taudal Poulsen

Svaraktivitet:

(3942)
#1 Svar postet d. 24-04-11 kl. 23:56. Emne: Hvilken haveplante i gammel grusgrav?
Kejserkrone -nogen må da ha´ smidt en slant løg...

Den er sådan lidt uden for "lov og ret for en Kejserkrone" -men herude hos mig forvilder de sig rundt omkring -de sætter altså frø.

"Eksotisk billede", Jens

Mvh.

Per

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

kirsten nielsen

Svaraktivitet:

(14)
#2 Svar postet d. 24-04-11 kl. 23:57. Emne: Hvilken haveplante i gammel grusgrav?
Det er Kejserkrone.

Kirsten

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Jens Lund Hansen
#3 Kommentar postet d. 24-04-11 kl. 23:58. Emne: Hvilken haveplante i gammel grusgrav?
Mange tak for hurtige bidrag fra Per og Krsten.

Der kommer 2 haveplanter mere om et øjeblik - hvis I havekyndige vil hjælpe endnu engang.

Jens

Besvar | Kommentér

Henry Nielsen
#4 Kommentar postet d. 25-04-11 kl. 00:02. Emne: Hvilken haveplante i gammel grusgrav?
Det er da ganske sjældent at arten Kejserkrone kommer ud i den danske natur.

Ligegyldigt hvad der er årsagen til forekomsten, så var det da værd at få obsen registreret i Naturbasen her i F&N.

hilsen fra HENRY

Besvar | Kommentér

Per Taudal Poulsen

Svaraktivitet:

(3942)
#5 Svar postet d. 25-04-11 kl. 00:04. Emne: Hvilken haveplante i gammel grusgrav?
Godt Henry !

-lige min tanke, som jeg ikke fik nedfældet !

Per

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Jens Lund Hansen
#6 Kommentar postet d. 25-04-11 kl. 02:14. Emne: Hvilken haveplante i gammel grusgrav?
Hej Henry og Per

Den er skam indtastet.

Jens

Besvar | Kommentér

Poul Evald Hansen

Svaraktivitet:

(1438)
#7 Svar postet d. 25-04-11 kl. 12:49. Emne: Hvilken haveplante i gammel grusgrav?
Kejserkrone er forvildet og naturaliseret, frøspredt, i ikke få bynære skove og ekstensivt drevne parker. - F.eks. står den mange bestande ved Vestvolden i Hvidovre.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator