Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
28. oktober 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Jørn Winther Jørgensen
Hvilken svamp? (Læst 678 gange) Postet d. 29-10-06 kl. 21:14
Er det muligt ud fra dette foto at bestemme hvilken svamp det drejer sig om?, Fik desværre igen foto af oversiden, da kameraet pludselig strejkede. Voksede på løvtræ.

Mvh

Jørn

Hvilken svamp? (Er det muligt ud fra dette foto at bestemme hvilken svamp det drejer sig om?, Fik desværre igen foto)
Foto: Jørn Winther Jørgensen
Kommentér

Ole B. Lyshede
#1 postet d. 29-10-06 kl. 22:24. Emne: Hvilken svamp?
Sikke mange fine lameller, men der skal mere til, når dit kamera virker igen.

mvh

Ole

Kommentér

Jørn Winther Jørgensen
#2 postet d. 30-10-06 kl. 07:46. Emne: Hvilken svamp?
Hej Ole

Ja jeg må se at låne et kamera, håber svampen stadig kan findes.

Mvh

Jørn

Kommentér

Preben Kirstejn
#3 postet d. 30-10-06 kl. 11:02. Emne: Hvilken svamp?
Hej Jørn

Du skal have fart på. De lover frost fra på onsdag.

mvh

Preben

Kommentér

Michael Filtenborg
#4 postet d. 30-10-06 kl. 15:23. Emne: Hvilken svamp?
Det ligner grangiveligt undersidne på nogle østershatte, og dne smule overside jeg kan se kunen godt være korkagtig østershat, men jeg vil meget gerne have et billede af oversiden samt stokkene gerne nær påfæstning til stubben.

Kommentér

Jørn Winther Jørgensen
#5 postet d. 30-10-06 kl. 19:04. Emne: Hvilken svamp?
Har på forunderlig vis fundet frem til et foto af selvsamme svamp, som jeg ikke vidste jeg havde lagt på computeren, da jeg havde bøvl med kameraet. Jeg ved ikke om det giver nok til endelig ID, ellers må jeg jo ud med lånt grej i morgen.

Mvh

Jørn

Hvilken svamp? (Har på forunderlig vis fundet frem til et foto af selvsamme svamp, som jeg ikke vidste jeg havde lag)
Kommentér

Jørn Winther Jørgensen
#6 postet d. 31-10-06 kl. 15:55. Emne: Hvilken svamp?
Hej Michael

Her er så et foto fra i dag, der viser påfæstningen og de sørgelige rester af svampen.

Mvh

Jørn

Hvilken svamp? (Hej Michael

Her er så et foto fra i dag, der viser påfæstningen og de sørgelige rester af svampen)
Kommentér

Michael Filtenborg
#7 postet d. 31-10-06 kl. 17:33. Emne: Hvilken svamp?
Almindelig østershat. Det er en lys variant der kan forekomme, og især kunstigt dyrkede får denne farve.

Kommentér

Michael Filtenborg
#8 postet d. 31-10-06 kl. 17:36. Emne: Hvilken svamp?
Jeg vil i øvrigt godt se et billede eller to finde vej til vores galleri, da vi ikek har noget ordentligt billede af den lyse (brune) variant.

Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator