Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
5. juni 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Jens Stolt
Hvilken svamp på rådden stub (Læst 800 gange) Postet d. 30-10-06 kl. 17:23
Jeg finder og fotograferer en del svampe. Men jeg kender ikke så mange og er genert ved at spørge for meget. Nu gør jeg det altså.

Hvad er det for nogen?

Hvilken svamp på rådden stub (Jeg finder og fotograferer en del svampe. Men jeg kender ikke så mange og er genert ved at spørge fo)
Foto: Jens Stolt
Kommentér

Anni Lene Nielsen
#1 postet d. 30-10-06 kl. 17:48. Emne: Hvilken svamp på rådden stub
Hej Jens

Du skal da ikke genere dig for at spørge, for vi andre lærer jo også noget af det.

Jeg kender ikke den, du spørger om, men generelt når du stiller svampespørgsmål er det en god idé, at du også har billeder af undersiden af hatten.

Det er vigtigt for at kunne bestemme den.

Venlig hilsen Anni

Kommentér

Jens Stolt
#2 postet d. 30-10-06 kl. 17:54. Emne: Hvilken svamp på rådden stub
Joe... Undersiden, nå ja. Men det er en vane..... ikke at splitte mere ad en nødvendigt.... sætte få spor....

Kommentér

Anni Lene Nielsen
#3 postet d. 30-10-06 kl. 17:58. Emne: Hvilken svamp på rådden stub
Hej Jens

Ja, jeg har det ligesom dig, hvad det angår. Men vi får "hug" af svampefolkene, hvis vi ikke har det med, som de skal bruge for at kunne bestemme dem.

Du kan bare tage et billede nedefra og op under svampene. Det er tilstrækkeligt.

Lidt ligesom jeg gjorde med "krokodillen" i konkurrencen.

Venlig hilsen Anni

Kommentér

Jens Stolt
#4 postet d. 30-10-06 kl. 18:28. Emne: Hvilken svamp på rådden stub
Joe.... men ikke bare lige.

Kommentér

Flemming Larsen
#5 postet d. 30-10-06 kl. 22:49. Emne: Hvilken svamp på rådden stub
Jeg tror godt vi kan sige at det er en huesvamp uden at se lamellerne. Mit bud er at det er nogle unge Toppet huesvamp - Mycena galericulata

- se linket HER

Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator