Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
28. marts 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Poul Evald Hansen
En skærmhat fra Bagholt Mose (Læst 582 gange) Postet d. 18-06-11 kl. 18:09
Den voksede på stærkt frønnet birkestamme i fattigkær. Er det bare Sodfarvet Skærmhat? Men Sodfarvet Skærmhat skal vel ikke have de ret rosa farver?

En skærmhat fra Bagholt Mose (Den voksede på stærkt frønnet birkestamme i fattigkær. Er det bare Sodfarvet Skærmhat? Men Sodfarvet)
Poul Evald Hansen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Frank Desting

Svaraktivitet:

(1126)
#1 Svar postet d. 18-06-11 kl. 18:15. Emne: En skærmhat fra Bagholt Mose
Hej Poul Evald,

Jeg vil mene det er Sodfarvet Skærmhat, hvor lameller bliver rosa med alderen,

hilsen

Frank

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7380)
#2 Svar postet d. 18-06-11 kl. 18:58. Emne: En skærmhat fra Bagholt Mose
Det er ikke Sodfarvet Skærmhat vil jeg vove at påstå, prøv Jacob på Svampeatlas. Er der nogen lugt?, jeg går ud fra at lamelæggen ikke er mørkfiltet. Der er nogle fotos af Løvegul Skærmhat (Pluteus leoninus) på nettet som ligner, men jeg har kun et overfladisk forhold til arten (og slægten).

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7380)
#3 Svar postet d. 18-06-11 kl. 18:58. Emne: En skærmhat fra Bagholt Mose
Det er ikke Sodfarvet Skærmhat vil jeg vove at påstå, prøv Jacob på Svampeatlas. Er der nogen lugt?, jeg går ud fra at lamelæggen ikke er mørkfiltet. Der er nogle fotos af Løvegul Skærmhat (Pluteus leoninus) på nettet som ligner, men jeg har kun et overfladisk forhold til arten (og slægten).

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Erik Rald
#4 Kommentar postet d. 18-06-11 kl. 19:58. Emne: En skærmhat fra Bagholt Mose
Stokken er lidt skærmhatteagtig, men ellers kan det være hvadsomhelst, jeg vil ikke udelukke Bredbladet Væbnerhat. Sporefældning og nøjagtig beskrivelse er nødvendig bare for at komme til slægten.

Besvar | Kommentér

Poul Evald Hansen
#5 Kommentar postet d. 18-06-11 kl. 20:48. Emne: En skærmhat fra Bagholt Mose
Så må vi hellere stoppe! Den ligger nede i Bagholt Mose stadigvæk!

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator