Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
18. oktober 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fotografering og digiscoping -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

John Holst
Nikon D5100 - nogen erfaringer? (Læst 1111 gange) Postet d. 19-06-11 kl. 01:53
Det er på tide, at mit Nikon coolpix 5700 bliver skiftet ud med et kamera, der kan lidt mere.

Valget er ud fra en aftens søgning og læsning af anmeldelser på nettet faldet på Nikon D5100 - se linket HER

Hvis nogen har dårlige erfaringer (eller gode) med dette kamera, så må I meget gerne skrive her i tråden.

På mandag vil jeg gå i fotoforretning og afprøve kameraet.

hilsen John

Kommentér

Rune Larsen
#1 Kommentar postet d. 20-06-11 kl. 07:35. Emne: Nikon D5100 - nogen erfaringer?
Nej, desværre ingen erfaringer med dette camera. Men det virker som et super godt valg og jeg har selv overvejet netop dette camera, men finanserne er ikke lige til det p.t. Praktisk funktion med det drejelige bagstykke til makrofotografering. Jeg følger gerne med i tråden, hvis du skriver om dine erfaringer med cameravalg. Mvh Rune

Kommentér

John Holst
#2 Kommentar postet d. 20-06-11 kl. 10:41. Emne: Nikon D5100 - nogen erfaringer?
Hej Rune

Der er mange ting, der tiltaler mig ved kameraet, og det fra siden (ikke fra bunden) drejelige bagstykke er noget, som jeg kender fra mit nuværende coolpix 5700.

I flere anmeldelser roses kameraets lydoptagelse, hvilket jeg har tænkt mig at benytte til fuglestemmer, som jeg bare aldrig har fået lært, men nu skulle der være en mulighed for, at lade ornitologerne sætte navn på det, jeg hører.

Bare det at kunne foretage videooptagelser i fornuftig kvalitet af natur glæder jeg mig til.

Jeg skal nok skrive om kameraet løbende i løbet af ferien.

hilsen John

Kommentér

Rune Larsen
#3 Kommentar postet d. 09-08-11 kl. 19:26. Emne: Nikon D5100 - nogen erfaringer?
Kan se at du fotograferer med nyt udstyr! Er det godt? Mvh Rune

Kommentér

John Holst
#4 Kommentar postet d. 09-08-11 kl. 19:41. Emne: Nikon D5100 - nogen erfaringer?
Hej Rune

Indtil videre bruger jeg kun mit Nikon D5100 til næroptagelser indendørs. Jeg har slet ikke haft tid nok til at sætte mig ind i det.

Så indtil videre vil jeg nøjes med at konkludere, at det på "Auto" tager MEGET bedre fotos end jeg kan med mit Nikon coolpix 5700, hvor jeg anvender brugerindstillinger.

Jeg håber, at jeg i løbet af de næste par dage, kan lære mig selv at anvende det nye kamera med brugerindstillinger også.

Mit Nikon coolpix gav jeg i øvrigt over 10.000 kr. for, da det i sin tid lige kom på markedet. D5100 har været billigere, men jeg skal nok have et zoomobjektiv ved lejlighed og så rammer jeg vist de 10.000 kr.

Jeg tror, der går et år før jeg behersker alle D5100s muligheder. Der er blandt andet en god videofunktion, som jeg vil forsøge mig med i forhold til sommerfugle, så man kan få både over- og undersiden af vingerne med i ét take. Jeg håber, at man med tiden kan komme til at uploade videoer på linje med fotos på F&N. For hvad hjælper det, hvis man om 100 år vil studerer dagens fund og man så støder på videolinks til youtube? (Jeg tror nok at youtube er død og borte om 100 år).

Men, Rune, nu bor du jo ikke længere væk, end at du kan komme forbi og prøve kameraet, hvis du overvejer eventuelt at købe noget lignende. Men det skal være senest fredag, for derefter er jeg fortabt i arbejdslivets glæder indtil efterårsferien.

Hilsen John

Kommentér

Rune Larsen
#5 Kommentar postet d. 09-08-11 kl. 22:23. Emne: Nikon D5100 - nogen erfaringer?
Tak for tilbuddet, men jeg var bare nysgerrig og er ikke afklaret omkring dette indkøb af økønomiske grunde. Men det lyder spændende!

Egentligt mærkeligt at du ikke har fået nogen kvalificeret respons på din tråd!

Mvh Rune

Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator