Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
25. maj 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Steen Reimers
hvilken svamp (9/9) (Læst 731 gange) Postet d. 15-11-06 kl. 17:07
nu er vi ved foden af en bøg. De har var NÆSTEN ikke til at skelne fra bøgeblade på skovbunden. Utrolig camouflage.

Nu skal Jeg nok holde inde...

hvilken svamp (9/9) (nu er vi ved foden af en bøg. De har var NÆSTEN ikke til at skelne fra bøgeblade på skovbunden. Utro)
Foto: Steen Reimers
Kommentér

Ole B. Lyshede
#1 postet d. 15-11-06 kl. 17:13. Emne: hvilken svamp (9/9)
Det kunne være fint lige at have set en stok, men mit bud er ældre Foranderlig Skælhat, Kuehneromyces mutabilis.

mvh

Ole

Kommentér

Steen Reimers
#2 postet d. 15-11-06 kl. 17:35. Emne: hvilken svamp (9/9)
super

Kommentér

Anni Lene Nielsen
#3 postet d. 16-11-06 kl. 00:26. Emne: hvilken svamp (9/9)
Hej Ole

Steen har en side han har linket til på en anden tråd, hvor der er et billede mere med lidt stok på

- se linket HER

Venlig hilsen Anni

Kommentér

Joan Momberg
#4 postet d. 16-11-06 kl. 10:51. Emne: hvilken svamp (9/9)
Det ligner nu mere honningsvamp. Med små skæl på hatten og ring på stokken.

Mvh.

Joan

Kommentér

Anni Lene Nielsen
#5 postet d. 16-11-06 kl. 18:24. Emne: hvilken svamp (9/9)
Hej Joan

Det var også min første indskydelse, da jeg så første billede, men lad os høre, hvad Ole siger nu.

Venlig hilsen Anni

Kommentér

Ole B. Lyshede
#6 postet d. 16-11-06 kl. 23:25. Emne: hvilken svamp (9/9)
Jamen, det kan da også godt være at I har ret i det. Det er altid godt, hvis man sætter mål på det, man sender billeder af, for det kan være svært at afgøre uden. Og af sådan en klynge kunne man godt trække en hel svamp ud og lægge ved siden af på fotoet. Så havde vi det hele, lameller, stok, ring etc.

mvh

Ole

Kommentér

Anni Lene Nielsen
#7 postet d. 16-11-06 kl. 23:50. Emne: hvilken svamp (9/9)
Hej Ole

Tak skal du have, og du har helt ret.

Problemet er, at Steen nok allerede har rubriceret den som Foranderlig Skælhat, og det er jo ikke smart, når der netop mangler det, du efterlyser.

Venlig hilsen Anni

Kommentér

Joan Momberg
#8 postet d. 17-11-06 kl. 08:15. Emne: hvilken svamp (9/9)
Jeg syntes det er meget tydeligt at se den hudagtige ring, på det billede, som du, Anni linker til. Deraf kommer mit bud, på honningsvamp. Stokken på, foranderlig skælhat, er normalt mere spinkel og ringen mere skrøbelig, end på billedet der er linket til.

Mvh.

Joan

Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator