Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
1. juni 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Margaretha Liebmann
Flere svampedyr. (Læst 794 gange) Postet d. 15-11-06 kl. 18:34
Jeg har også et som jeg ikke har kunnet finde navn på. Den er fra 21.10 og fundet på rådden bøgekævle.

Flere svampedyr. (Jeg har også et som jeg ikke har kunnet finde navn på. Den er fra 21.10 og fundet på rådden bøgekævl)
Foto: Margaretha Liebmann
Kommentér

Michael Filtenborg
#1 postet d. 15-11-06 kl. 18:37. Emne: Flere svampedyr.
Måske det er Ceratiomyxa fruticulosa.

Kommentér

Jens Maarbjerg
#2 postet d. 15-11-06 kl. 18:43. Emne: Flere svampedyr.
Hvor store var de? Hvis de var ca. 1mm høje, så er Ceratiomyxa et godt bud. Vh Jens

Kommentér

Margaretha Liebmann
#3 postet d. 15-11-06 kl. 18:57. Emne: Flere svampedyr.
Jeg synes ikke Ceratiomyxa fruticulosa ligner helt, der er mere lige, se billedet.

Højden var 2-3 mm såvidt jeg kan huske.

Flere svampedyr. (Jeg synes ikke Ceratiomyxa fruticulosa ligner helt, der er mere lige, se billedet.
Højden var 2-3 m)
Foto: Margaretha Liebmann
Kommentér

Poul Evald Hansen
#4 postet d. 15-11-06 kl. 18:58. Emne: Flere svampedyr.
Hvor mange arter svampedyr er kendt fra Danmark? Jeg kiggede lidt på nøglen, og syntes ikke den så specielt omfattend ud.

M.v.h.

Poul Evald

Kommentér

Michael Filtenborg
#5 postet d. 15-11-06 kl. 18:59. Emne: Flere svampedyr.
- se linket HER

Lige et link fra en google søgning på Ceratiomyxa, der synes jeg der er en del der ligner temmeligt godt.

Kommentér

Jens Maarbjerg
#6 postet d. 15-11-06 kl. 21:14. Emne: Flere svampedyr.
Hej Poul Evald.

Der er fundet små 200 arter i Danmark (jeg har talt arterne i Henriks nøgle) Vh Jens

Kommentér

Margaretha Liebmann
#7 postet d. 15-11-06 kl. 21:26. Emne: Flere svampedyr.
Ja, jeg kan se, at "armene" eller "grenene" åbenbart bliver lidt krogende med alderen.

Tak for svarene.

Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator