Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
25. maj 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Henning Christiansen
Hvilket svampedyr II? (Læst 441 gange) Postet d. 16-11-06 kl. 09:15
På en lav stabel af oversavede træstammer liggende ved den sydlige ende af Stenholtvej i Sønderskoven, Als 18-09-2006 fandtes på overfladen disse 5-10mm store, brunlige, ikke egentlig bløde, men noget eftergivende objekter - lidt som ikke alt for hårdt pumpede bolde. Overfladen var vældig sej, men ved passende tryk eksploderede de og spredte en sky af gråligt sporepulver om sig.

Hvad mener I om dem? Kan det være gamle eksemplarer af Almindelig Rødært? Eller måske en anden art?

Hilsen Henning

Hvilket svampedyr II? (På en lav stabel af oversavede træstammer liggende ved den sydlige ende af Stenholtvej i Sønderskove)
Foto: Henning Christiansen
Kommentér

Margaretha Liebmann
#1 postet d. 16-11-06 kl. 09:28. Emne: Hvilket svampedyr II?
Det ligner påfaldende gamle Rødært. I disse tider har jeg fundet Rødært i alle stadier sammen.

Kommentér

Henning Christiansen
#2 postet d. 16-11-06 kl. 10:18. Emne: Hvilket svampedyr II?
Tak for hjælpen, Margaretha. Det tog lang tid før jeg kom på sporet af at der var tale om svampedyr. De blev ved med at stå i hovedet på mig som sære og mig ubekendte, ganske små, bruskboldagtige tingester.

Hilsen Henning

Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator