Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
25. maj 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Kirsten Damgaard
Svovlporesvamp? (Læst 469 gange) Postet d. 16-11-06 kl. 18:34
Denne svamp gemte sig godt helt nede ved jorden ,skult af græs o.a.

Førrst da jeg havde fotograferet svampen, opdagede jeg at der også var en snegl. Gråsnegl tror jeg. Men spørgsmålet er om dette er en svovlporesvamp.

Eller hvad det er?

mvh. Kirsten

Svovlporesvamp? (Denne svamp gemte sig godt helt nede ved jorden ,skult af græs o.a. 
Førrst da jeg havde fotografer)
Foto: Kirsten Damgaard
Kommentér

Flemming Larsen
#1 postet d. 16-11-06 kl. 18:56. Emne: Svovlporesvamp?
Nej det er ikke Svovlporesvamp. Godt nok har vi en lang sæson i år; men Svovlporesvamp er en tidlig art - så jeg kan ikke forestille mig at den skulle være fremme nu. Og så ligner den heller ikke den på dit billede.

Du kan se Svovlporesvamp i flere aldre på min hjemmeside

- se linket HER

Hvad det så er kan jeg ikke sige med sikkerhed. Men når den vokser nede ved jorden kunne det være Rodfordærver.

Kommentér

Kirsten Damgaard
#2 postet d. 16-11-06 kl. 19:46. Emne: Svovlporesvamp?
Det var netop farven på dit billede, der fik mig til at tro at det var svovlporesvamp.

Men så er det nok et lidt atypisk ekspl. af rodfordærver.

Tak for hjælpen.

Svovlporesvamp? (Det var netop farven på dit billede, der fik mig til at tro at det var svovlporesvamp.
Men så er de)
Foto: Kirsten Damgaard
Kommentér

Flemming Larsen
#3 postet d. 16-11-06 kl. 20:09. Emne: Svovlporesvamp?
På det først billede på min side, kan man desværre ikke se poremundingerne - de er svovlgule.

Jeg burde nok lade et af de andre mere typiske billeder være det første!

PS! Hvis du (eller andre) ikke er klar over det, kan man klikke på de små blå/hvide svampe-ikoner for at se flere billeder af samme art.

Jeg har tidliger fået forespørgsel på, hvad de betød - og det er måske ikke så logisk, som jeg selv tror . Det står godtnok på introsiden. Men hvis folk ikke læser den, tror de måske, at det er angivelse af spiselighed, udbredelse eller hvad ved jeg!!

Når jeg får tid her til vinter (hvis den nogensinde kommer),når der ikke er så mange svampe, har jeg overvejet at programmere siden om, og måske få den til at genere små thumbnails af billederne i stedet.

Kommentér

Kirsten Damgaard
#4 postet d. 16-11-06 kl. 20:15. Emne: Svovlporesvamp?
Jeg var ikke klar over at de små svampe betød at der var flere billeder. Jeg troede at det havde noget med spiselighed at gøre!

Ups. Det er godt at jeg ikke spiser svampe.

Men det er da en extra god hjælp.

Det vil jeg benytte fremover.

mvh. Kirsten

Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator