Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
28. marts 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Søren G. Nielsen
Ups - min overskrift er lige brugt, så: Dette er IKKE en tornsanger, hvad (Læst 1213 gange) Postet d. 29-06-11 kl. 22:13
Hej

..er det så. Jeg er selv inde på en kærsanger, men ..

Biotop passer ihht. bogen. Jeg kan dog ikke se antydning af øjenbryn, men hvid øjenring OK. Stritter lidt med pelsen, så hoved/pande ikke ligetil. Rørsangeren er måske også tæt på - også nogenlunde mht biotop - men iflg. bogen er den nysgerrig og let at få se; det var den her ikke, synes jeg.

Pft og vh

Søren

PS - lægger endnu et foto op om et øjeblik

Ups - min overskrift er lige brugt, så: Dette er IKKE en tornsanger, hvad (Hej
..er det så. Jeg er selv inde på en kærsanger, men ..
Biotop passer ihht. bogen. Jeg kan dog i)
Søren G. Nielsen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Søren G. Nielsen
#1 Kommentar postet d. 29-06-11 kl. 22:14. Emne: Ups - min overskrift er lige brugt, så: Dette er IKKE en tornsanger, hvad
..og næste foto

Ups - min overskrift er lige brugt, så: Dette er IKKE en tornsanger, hvad (..og næste foto)
Besvar | Kommentér

peter sunesen

Svaraktivitet:

(6211)
#2 Svar postet d. 29-06-11 kl. 22:18. Emne: Ups - min overskrift er lige brugt, så: Dette er IKKE en tornsanger, hvad
Det er en stor unge (lige udfløjet) af Gransanger, vores mindste phylloscopus (løvsangerart). Mørke ben og svagt grøntonet dragt med nogen øjenstribe udelukker acrocephalusarterne (rørsangerarterne) som næppe endnu har udfløjne unger (jo, måske i normale år, men i år ankom acrocephalusarterne usædvanligt sent......

Besvar | Kommentér

peter sunesen

Svaraktivitet:

(6211)
#3 Svar postet d. 29-06-11 kl. 22:21. Emne: Ups - min overskrift er lige brugt, så: Dette er IKKE en tornsanger, hvad
Ups, var måske lige lovlig hurtig på aftrækkeren.

Jeg tror på ung Rørsanger (farven ER for rødbrun til Gransanger) og tidsmæssigt kan det godt lade sig gøre....alstå en kovending fra Gransanger til ung Rørsanger........

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Søren G. Nielsen
#4 Kommentar postet d. 29-06-11 kl. 22:28. Emne: Ups - min overskrift er lige brugt, så: Dette er IKKE en tornsanger, hvad
Hej Peter

Ja, det var en rask kovending

For at supplere lidt (jeg har jo bedre kvali fotos): det er helt sikkert rødbrune farver - slet ikke de farver på hverken over- eller underside, som gransangeren har. Grans kender jeg ganske godt fra sommerhuset i Nordjylland.

vh S

Besvar | Kommentér

Anni & Peter Nielsen

Svaraktivitet:

(2535)
#5 Svar postet d. 29-06-11 kl. 22:29. Emne: Ups - min overskrift er lige brugt, så: Dette er IKKE en tornsanger, hvad
God anskuelsesundervisning, Peter . (Uden nogen ironi; jeg så også først juv. Gransanger her).) Man sliber lige sin iagttagelsesevne en kende...

vh/Peter

Besvar | Kommentér

Thomas Elbek
#6 Kommentar postet d. 29-06-11 kl. 22:34. Emne: Ups - min overskrift er lige brugt, så: Dette er IKKE en tornsanger, hvad
Som jeg altid siger, sangere skal høres, ikke ses.

Besvar | Kommentér

Niels J. Henriksen

Svaraktivitet:

(1209)
#7 Svar postet d. 29-06-11 kl. 22:40. Emne: Ups - min overskrift er lige brugt, så: Dette er IKKE en tornsanger, hvad
Jo, men den store rørsangerunge her er næppe så meddelsom og taler et sprog der er forståeligt for ret mange, at det ville hjælpe noget - men med voksne fugle har du da helt ret.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Søren G. Nielsen
#8 Kommentar postet d. 29-06-11 kl. 22:58. Emne: Ups - min overskrift er lige brugt, så: Dette er IKKE en tornsanger, hvad
Tak til alle. Jeg tager kommentarerne som konsensus om ung rørsanger.

Tør I også komme med et bud på denne. Foto fra samme sted, 20 min tidligere og næppe samme individ. Foto er elendigt, så afvisning af id accepteres naturligvis.

Vh Søren

Ups - min overskrift er lige brugt, så: Dette er IKKE en tornsanger, hvad (Tak til alle. Jeg tager kommentarerne som konsensus om ung rørsanger.
Tør I også komme med et bud p)
Besvar | Kommentér

Anni & Peter Nielsen

Svaraktivitet:

(2535)
#9 Svar postet d. 29-06-11 kl. 23:05. Emne: Ups - min overskrift er lige brugt, så: Dette er IKKE en tornsanger, hvad
Den kraftige lyse øjenbrynsstribe og den mørke isse kunne da godt tyde på Sivsanger, men det må tages med et vist forbehold. Den ser lidt mat ud i farverne...

vh/Peter

Besvar | Kommentér

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator