Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
18. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Kim Møller
Kvækerfinker? (Læst 1095 gange) Postet d. 17-11-06 kl. 01:19
Min første tanke var bogfinke, men med den hvide overgump så kunne det jo være kvækerfinke.

Hvad er jeres bud?

Set Vorup Enge (Randers), ved middagstid torsdag.

Kvækerfinker? (Min første tanke var bogfinke, men med den hvide overgump så kunne det jo være kvækerfinke. 

Hvad)
Foto: Kim Møller
Kommentér

Anni Lene Nielsen
#1 postet d. 17-11-06 kl. 01:34. Emne: Kvækerfinker?
Hej Kim

Ja til kvækerfinke, hun i vinterdragt ville jeg mene

Venlig hilsen Anni

Kommentér

Torben Clausen
#2 postet d. 17-11-06 kl. 01:38. Emne: Kvækerfinker?
Ja, du har ret. Godt kendetegn med den hvide overgump. De hvide vingeaftegninger er også meget smallere og ikke så kraftige som hos Bogfinken.

Godt skudt!

/Torben

Kommentér

sanne busk
#3 postet d. 17-11-06 kl. 19:52. Emne: Kvækerfinker?
På linket her under er der fokus på vinternes fugle på fuglepigerne, - se linket HER og lidt ned på siden kommer der billeder og tekst om Kvækerfinken... om du/I kan bruge det.

Kommentér

Kim Møller
#4 postet d. 17-11-06 kl. 21:17. Emne: Kvækerfinker?
-> Sanne

Jeg har skam tjekket siden ud af flere omgange. Specielt billederne imponerer - nogle kan bare det der. Her kommer mine evner simpelthen til kort. Fugle poserer ikke for mig - de flyver mens jeg indstiller kameraet

Kommentér

Anni Lene Nielsen
#5 postet d. 18-11-06 kl. 00:08. Emne: Kvækerfinker?
Hej Kim

Det skal du ikke være ked af. Jeg har forsøgt så mange gange at skyde op i et træ i håb om, at jeg kunne forstørre billedet, når jeg kommer hjem og så se, hvilken fugl det er.

Men jeg kan aldrig finde nogen fugl

Det er værre end at skulle "finde Holger"

Mit vildeste fuglefoto til dato er en gråspurv, som sidder på tagryggen.

Den er taget med et spejl holdt ud af vinduet, så den ikke kunne se mig, og så har jeg fotograferet i spejlet.

Det kan med sikkerhed bestemmes, at det er en skovspurv, men så kan det heller ikke bruges til mere

Så jeg har stor respekt for dem, der er i stand til at få en levende fugl i kameraet

Venlig hilsen Anni

Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator