Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
18. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Peter Lindboe
Hvilke fuglestemmer er vigtige at kende i København? (Læst 911 gange) Postet d. 01-07-11 kl. 11:48
Jeg er blevet en del bedre til at genkende fugle på deres udseende, selvom jeg stadig betragter mig som en nybegynder. Dog halter jeg langt bagefter med fuglestemmer. Det er især mindre fugle (fra drosselfugle og nedefter) hvor jeg ikke er særlig god. Jeg kan nu solsort, bysvale og selvfølgelig gråspurv. Jeg begynder også langsomt at genkende musvit, blåmejse og hvid vipstjert, men det er ikke altid at jeg er lige ferm til disse.

Jeg bor i København og der er en masse forskellige fuglestemmer jeg hører når jeg går rundt, men jeg har ingen anelse om hvilke arter der synger. Jeg er derfor interesseret i at høre hvilke andre fuglestemmer der er vigtige for mig at kende, så jeg kan træne mig i dem online.

Besvar | Kommentér

Henrik Hestbech

Svaraktivitet:

(18)
#1 Svar postet d. 01-07-11 kl. 12:05. Emne: Hvilke fuglestemmer er vigtige at kende i København?
nogle nemme:

gulspurv 123456syyyyv

gærdesanger

gransanger tjiftjaf tjiftjaf

løvsanger (sløvsanger ... )

bogfinke dededetkajesilisåTITdeskavær''

mursejler!

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Morten Kofoed-Hansen

Svaraktivitet:

(651)
#2 Svar postet d. 01-07-11 kl. 16:31. Emne: Hvilke fuglestemmer er vigtige at kende i København?
De fleste arter er ved at holde lidt inde med sangen for i år, og det man hører mest af i juli er kald og ungekald (og det er sgu svært).

Arter som tornsanger og havesanger synger dog gerne langt hen på sæsonen. Du kan google alle arter (helst deres engelske navn+ song) og få adgang til lydfiler på nettet, hvor man kan øve sig.

Det bedste er at starte i slutningen af februar med at få styr på hvad der siger noget (træløber, gærdesmutte, spætmejse o.l), da der ikke er så mange lyde at holde styr på. På nuværende tidspunkt er det et helvede at hitte rede i infernoet af fuglestemmer.

God fornøjelse

mvh Morten

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Peter Lindboe
#3 Kommentar postet d. 04-07-11 kl. 16:32. Emne: Hvilke fuglestemmer er vigtige at kende i København?
Tak for de gode svar!

Undskyld min sene accept af svarene. Har ikke haft internetforbindelse siden skybruddet.

Peter

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator