Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
18. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Henrik Kokborg
Er i tvivl... stær eller ringdrossel??? (Læst 814 gange) Postet d. 01-07-11 kl. 12:26
Havde i går besøg af omkring 100 af disse fugle der åd mine kirsebær. Er dog kommet noget i tvivl om hvilken fugl jeg har fået på kortet?

Håber der er nogle herinde der kan hjælpe mig

Mvh. Henrik

Er i tvivl... stær eller ringdrossel??? (Havde i går besøg af omkring 100 af disse fugle der åd mine kirsebær. Er dog kommet noget i tvivl om)
Foto: Stær eller Ringdrossel?
Besvar | Kommentér

Anders Sydney Jensen

Svaraktivitet:

(165)
#1 Svar postet d. 01-07-11 kl. 12:35. Emne: Er i tvivl... stær eller ringdrossel???
Det er en ung Stær.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Anders Sydney Jensen
#2 Kommentar postet d. 01-07-11 kl. 12:36. Emne: Er i tvivl... stær eller ringdrossel???
De samler sig i flokke som en slags flyvende børnehaver.

Besvar | Kommentér

Anders Sydney Jensen
#3 Kommentar postet d. 01-07-11 kl. 12:38. Emne: Er i tvivl... stær eller ringdrossel???
Som denne her: - se linket HER

Besvar | Kommentér

Anders Sydney Jensen
#4 Kommentar postet d. 01-07-11 kl. 12:40. Emne: Er i tvivl... stær eller ringdrossel???
Her er den som voksen: - se linket HER

Kan godt forstå hvis du var lidt i tvivl.

Besvar | Kommentér

Henrik Kokborg
#5 Kommentar postet d. 01-07-11 kl. 12:47. Emne: Er i tvivl... stær eller ringdrossel???
Hej Anders

Min første indskydelse var også unge stære, men så kom jeg til at se på billeder af unge ringdrosseler og så kom tvivlen.

Jeg syntes godt nok de ligner hinanden rigtig meget

Men du har sikkert ret

Er i tvivl... stær eller ringdrossel??? (Hej Anders
Min første indskydelse var også unge stære, men så kom jeg til at se på billeder af unge)
Henrik Kokborg har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Anni Lene Nielsen

Svaraktivitet:

(142)
#6 Svar postet d. 01-07-11 kl. 17:37. Emne: Er i tvivl... stær eller ringdrossel???
Hej Henrik

Ja, når de så ligner hinanden, må man finde andre måder at adskille dem på. F.eks. forekomst og levevis. Ifølge observationer af Ringdrossel (som er Relativ sjælden) er den sidst meldt midt i maj

- se linket HER

Fra Felthåndbogen har jeg kopieret følgende:

"Ringdroslen er en trækfugl, der normalt ses om foråret i slutningen af april og i begyndelsen af maj. Og efteråret optræder den typisk fra sidst i september til ind i oktober. Den kan ses over hele landet, men er mest almindelig i Vestjylland. Man ser den gerne enkelt vis eller nogle få stykker sammen".

Læs selv mere her

- se linket HER

Venlig hilsen Anni

Besvar | Kommentér

Anni & Peter Nielsen

Svaraktivitet:

(2520)
#7 Svar postet d. 01-07-11 kl. 17:40. Emne: Er i tvivl... stær eller ringdrossel???
Ja, der er ingen tvivl om Stær her.

Glimrende fremgangsmåde, Anni Lene.

vh/Peter

Besvar | Kommentér

Anni Lene Nielsen
#8 Kommentar postet d. 01-07-11 kl. 17:49. Emne: Er i tvivl... stær eller ringdrossel???
Hej Peter

Tak skal du have

Venlig hilsen Anni

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator