Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
20. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Niels Jensen
Den ene er en kærhøg men hvad er den anden (Læst 1212 gange) Postet d. 03-07-11 kl. 20:25
Ca 150 til 200 m væk letter disse 2 fugle fra hvert sit træ. Den største kender jeg, det er en kærhøg, som kommer her jævnligt.

Men hvad er den anden. Den har et hvidt meget spidst trekanten felt på hver vinge.

De 2 fugle fulgtes ad med afstand fra de 2 træer og så så langt ud i det fjerne som de kunne følges.

Den ene er en kærhøg men hvad er den anden (Ca 150 til 200 m væk letter disse 2 fugle fra hvert sit træ. Den største kender jeg, det er en kærhø)
Foto: NVJ 60D 100-400 L
Klik på billedet for original størrelse (1024 x 683)
Besvar | Kommentér

Thomas Elbek

Svaraktivitet:

(716)
#1 Svar postet d. 03-07-11 kl. 20:38. Emne: Den ene er en kærhøg men hvad er den anden
Jeg synes at den lille fugl ligner en hvid vipstjert men er ikke helt sikker.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Eva Hansen
#2 Kommentar postet d. 03-07-11 kl. 20:49. Emne: Den ene er en kærhøg men hvad er den anden
Jeg er enig i at den lille fugl er hvid vipstjert.

Men den store, en kærhøg?..hvilken art af kærhøgene?

Besvar | Kommentér

Niels J. Henriksen

Svaraktivitet:

(1185)
#3 Svar postet d. 03-07-11 kl. 20:49. Emne: Den ene er en kærhøg men hvad er den anden
Ja det må være en hvid vipstjert - passer med den sorte nakke, lange hale og vingebåndet - kærhøgen er den af kærhøgene, der også hedder rørhøg.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Anders Sydney Jensen

Svaraktivitet:

(165)
#4 Svar postet d. 03-07-11 kl. 21:09. Emne: Den ene er en kærhøg men hvad er den anden
Har tilladt mig at "rode" lidt ved billedet. Den lille er helt sikkert Hvid Vipstert som tidligere nævnt, men den store? Er det en Rørhøg?

Den ene er en kærhøg men hvad er den anden (Har tilladt mig at "rode" lidt ved billedet. Den lille er helt sikkert Hvid Vipstert som tidligere n)
Anders Sydney Jensen har vedhæftet dette billede
[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Anders Sydney Jensen

Svaraktivitet:

(165)
#5 postet d. 03-07-11 kl. 21:10. Emne: Den ene er en kærhøg men hvad er den anden
Rørhøg ?

Den ene er en kærhøg men hvad er den anden (Rørhøg (f)?)
Anders Sydney Jensen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Thomas Elbek
#6 Kommentar postet d. 03-07-11 kl. 21:12. Emne: Den ene er en kærhøg men hvad er den anden
Man kunne fristes at sige at den vandrette vingeholdning er noget aparte for en kærhøg som oftest har vingerne i et V i glideflugt. Jeg synes det ligner meget mere en musvåge.

Besvar | Kommentér

Niels Jensen
#7 Kommentar postet d. 03-07-11 kl. 21:13. Emne: Den ene er en kærhøg men hvad er den anden
Jeg har skrevet forkert.

Den store er en rørhøg.

Ser den ofte, men fik i farten skrevet kærhøg.

Hvorfor følges den hvide vipstjert med rørhøgen ?

Besvar | Kommentér

Niels Jensen
#8 Kommentar postet d. 03-07-11 kl. 21:19. Emne: Den ene er en kærhøg men hvad er den anden
Her er et andet billede af de samme to fugle.

Den viste kærhøg er væsenlig større end de lokale musvåger, der i øvrigt heller ikke kan lave den V-form med vingerne som denne rørhøg.

Den ene er en kærhøg men hvad er den anden (Her er et andet billede af de samme to fugle.
Den viste kærhøg er væsenlig større end de lokale mus)
Foto: NVJ 60D 100-400 L
Klik på billedet for original størrelse (1024 x 683)
Besvar | Kommentér

Anders Sydney Jensen

Svaraktivitet:

(165)
#9 Svar postet d. 03-07-11 kl. 21:20. Emne: Den ene er en kærhøg men hvad er den anden
Den følger måske Rørhøgen på porten. Småfugle har det med at genere rovfugle mest muligt. Dog er det mest kragefugle man ser udføre dette farlige stunt.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator