Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
20. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Søren G. Nielsen
Kan I klare... vadefugl Sydlangeland d.d. - elendigt foto (Læst 1074 gange) Postet d. 06-07-11 kl. 23:47
Et par skud mod himlen fra Langelands sydspids v 18.30-tiden. Overskyet, lidt lys - elendigt foto. Så flere vadere så langt væk, at hverken håndkikkert eller fotolinsen slog til - irriterende . Kan I klare denne, der tog en runde i luften sammen med 5-6 andre, tilsyneladende lidt mindre (tinksmede, måske). Fødder/ben bag hale, langt lige næb, tilsyneladende meget ensfarvet på overside vinger og ryg. Sender et foto mere om lidt.

Vh Søren

Kan I klare... vadefugl Sydlangeland d.d. - elendigt foto (Et par skud mod himlen fra Langelands sydspids v 18.30-tiden. Overskyet, lidt lys - elendigt foto. S)
Søren G. Nielsen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Søren G. Nielsen
#1 Kommentar postet d. 06-07-11 kl. 23:49. Emne: Kan I klare... vadefugl Sydlangeland d.d. - elendigt foto
.. næste foto

Kan I klare... vadefugl Sydlangeland d.d. - elendigt foto (.. næste foto)
Søren G. Nielsen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

peter sunesen

Svaraktivitet:

(6198)
#2 Svar postet d. 07-07-11 kl. 00:51. Emne: Kan I klare... vadefugl Sydlangeland d.d. - elendigt foto
Sortklire pga. ret kort hals og det lange tynde næb.

mvh.

Peter

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Palle Jensen

Svaraktivitet:

(2015)
#3 Svar postet d. 07-07-11 kl. 07:10. Emne: Kan I klare... vadefugl Sydlangeland d.d. - elendigt foto
Sortklire, også den rette gråmelerede farve.

Hilsen Palle

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Rune Sø Neergaard

Svaraktivitet:

(69)
#4 Svar postet d. 07-07-11 kl. 16:40. Emne: Kan I klare... vadefugl Sydlangeland d.d. - elendigt foto
Jeg kan ikke få undersiden til at passe på sortklire. Er det ikke en Hvidklire?

Bh Rune

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Frank Desting

Svaraktivitet:

(3679)
#5 Svar postet d. 07-07-11 kl. 16:47. Emne: Kan I klare... vadefugl Sydlangeland d.d. - elendigt foto
Det er i hvert fald IKKE en Lille Gulben!

hilsen

Frank

Besvar | Kommentér

Palle Jensen

Svaraktivitet:

(2015)
#6 Svar postet d. 07-07-11 kl. 17:26. Emne: Kan I klare... vadefugl Sydlangeland d.d. - elendigt foto
Rune, hvordan kan du dog finde på at sætte spørgsmål ved bla. mit svar , nu bliver jeg jo selv i tvivl.

Hvidkliren ville have et synligt meget kraftigere næb.?

Og jeg mener stadig bugen er tilstrækkeligt grålig til ung sortklire, her ville hvidkliren være næsten helt hvid.

Hilsen Palle

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

peter sunesen

Svaraktivitet:

(6198)
#7 Svar postet d. 07-07-11 kl. 18:22. Emne: Kan I klare... vadefugl Sydlangeland d.d. - elendigt foto
Afviste hvidklire pga. næbbet, men tanken strejfede mig da at ung Sortklire (som fuglens underside ser ud til at passe på), måske næppe er nået til DK endnu.....nærmeste ynglepladser er lidt væk herfra....hmmm

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Anni & Peter Nielsen

Svaraktivitet:

(2520)
#8 Svar postet d. 07-07-11 kl. 18:30. Emne: Kan I klare... vadefugl Sydlangeland d.d. - elendigt foto
Næbbet virker syletyndt, nærmest damklireagtigt (ikke at jeg på nogen måde vil drage damklire ind i sammenhængen, bare ment som et holdepunkt).

Peter

Besvar | Kommentér

Søren G. Nielsen
#9 Kommentar postet d. 07-07-11 kl. 22:27. Emne: Kan I klare... vadefugl Sydlangeland d.d. - elendigt foto
Tog et hastigt "svar-kig" i eftermiddags, og så 2 stk "sortklire"; stillede mig som udgangspunkt tilfreds med dette. Nu kan jeg se, at der er sået lidt tvivl om det, så jeg tillader mig at lade den hænge lidt endnu, i tilfælde der skulle komme lidt flere indspil.

Og nej, Frank, den har ikke gule ben - havde ellers været lidt af et scoop for en begynder at rende ind i den. Jeg så godt på DOF, at der var set en lille gulben dagen før, ikke så langt fra, hvor mine fotos er taget (de er fra Gulstav Mose)

Vh

Søren

Besvar | Kommentér

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator