Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
23. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Gitte Møller
Fugl som går og hygger sig blandt vores køer (Læst 1066 gange) Postet d. 07-07-11 kl. 19:24
Hej med Jer.

Jeg har i flere dage fornøjeligt betragtet en sød lille fugl, på størrelse med en solsort, gå rundt blandt vores køer og tage insekter lige omkring og på køerne. Hvilken fugl drejer det sig om ?

jeg troede først det var en stær, men den er lidt større og mere brun.

Håber I kan hjælpe.

Besvar | Kommentér

Anni & Peter Nielsen

Svaraktivitet:

(2520)
#1 Svar postet d. 07-07-11 kl. 19:42. Emne: Fugl som går og hygger sig blandt vores køer
Hej -

det lyder temmelig meget som stære-adfærd. Måske en ungfugl - prøv evt. at tjekke billeder af ungfugle i Galleriet.

vh/Peter

Besvar | Kommentér

Gitte Møller
#2 Kommentar postet d. 07-07-11 kl. 20:43. Emne: Fugl som går og hygger sig blandt vores køer
Jeg må prøve at tage et billede af den, for når jeg kigger på billederne af stær ungfugl, så synes jeg de har en masse pletter, og den fugl jeg har set har faktisk ikke nogen pletter --- jeg vender tilbage hvis jeg får et godt billede.

Besvar | Kommentér

Anders Sydney Jensen

Svaraktivitet:

(165)
#3 Svar postet d. 07-07-11 kl. 21:44. Emne: Fugl som går og hygger sig blandt vores køer
Som Peter skriver lyder det som typiske stære-adfærd. Ungerne fra i år skaber en del forvirring i øjeblikket, da de ikke ligner de voksne fugle med de karakteristiske farver og pletter. Prøv at kigge på dette billede: - se linket HER

Der ser man tydelig forskellen på juvenil og adult. Også at den juvenile fugl virker lidt større end den adulte.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Gitte Møller
#4 Kommentar postet d. 08-07-11 kl. 08:20. Emne: Fugl som går og hygger sig blandt vores køer
Hej Anders.

Dette super billede faldt jeg ikke lige over i går, for så ville jeg ikke have været i tvivl. Det er en stær ungfugl, men du har ret - det er ikke lige til at se det. 1000 tak til Jer begge for at opklare dette mysterie for mig.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator