Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
31. oktober 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Erhardt Ecklon
Hvilken fugl kan der høres her? (Læst 2989 gange) Postet d. 08-07-11 kl. 00:11
I aften hørte jeg engsnarre ved Ringe på Midfyn, men havde samtidig en høj klar lyd, som kan høres på de to efterfølgende optagelser.

- se linket HER

- se linket HER

Kan jeg få hjælp til en bestemmelse?

Vh Erhardt

Besvar | Kommentér

Erhardt Ecklon
#1 Kommentar postet d. 08-07-11 kl. 08:48. Emne: Hvilken fugl kan der høres her?
Nu er der to forslag.

Forslag 1 Natugle

Forslag 2 Common Scops Owl - Otus scops - se linket HER

det sidste ville være lidt vildt

Vh Erhardt

Besvar | Kommentér

Per Rasmussen

Svaraktivitet:

(38)
#2 Svar postet d. 08-07-11 kl. 09:59. Emne: Hvilken fugl kan der høres her?
Hmm, efter at have haft mere tid til at gennemlytte tror jeg ikke det er Natugle.

Faktisk virker Dværghornugle som et fornuftigt bud, hvis det ikke var fordi den er så voldsom sjælden...

Nu er både din og min erfaring med Dværghornugle jo ret begrænset, så kan være der skal mere erfarne folk indover.

mvh

Per

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Frank Desting

Svaraktivitet:

(3680)
#3 Svar postet d. 08-07-11 kl. 10:32. Emne: Hvilken fugl kan der høres her?
Ja, det lyder unægteligt som en Dværghornugle, men jeg har kun hørt Dværghornugle én gang før, på Mallorca, Spanien i maj 2010, og jeg er ikke klar over forvekslingsmuligheder.

Prøv at sætte linket på Netfugl.

Er den stadig PP ?

Hilsen

Frank

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Erhardt Ecklon
#4 Kommentar postet d. 08-07-11 kl. 11:44. Emne: Hvilken fugl kan der høres her?
Fuglen er hørt i går aftes mellem 22:00 - 23:00 og om den er på plads skal så vise sig i aften

ok jeg flytter også tråden over på Netfugl - se linket HER

Link til lokalitet kan ses på - se linket HER under gårsdagens obs fra d. 7. juli

Vh Erhardt

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator