Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
28. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Anni & Peter Nielsen
Turteldue i Felthåndbogen (Læst 696 gange) Postet d. 20-11-06 kl. 17:58
Så er Turteldue - en af de nye arter på Den Danske Rødliste - oprettet som ny art i Felthåndbogen. Eftersom den kun lå på forsiden ca. ½ time, vil jeg gerne henvise interesserede læsere til den på denne måde.

vh/Peter

Kommentér

Anni & Peter Nielsen
#1 postet d. 20-11-06 kl. 18:00. Emne: Turteldue i Felthåndbogen
Måske kunne webmaster overveje at sætte en lås på Felthåndbogen, så der først kan oploades nye beskrivelser efter f.eks. 5-6 timer?

Eller alternativt, at der laves plads til f.eks. 2-3 FH-beskrivelser samtidig, under hinanden...

vh/Peter

Kommentér

Benny Kristensen
#2 postet d. 20-11-06 kl. 18:28. Emne: Turteldue i Felthåndbogen
Sidste år, prøvede Thomas med et system- der skiftede imellem de 5 sidste nye bekrivelser til felthåndbogen. Men det system krævede vist megen plads og gjorde site for langsom?

Er der planer om lave noget ligende igen, med de nye tiltag?

Det er lidt træls at bruge tid på, at lave beskrivelser til håndbogen- hvis den blot drukner i mængden og ingen opdager den er der!

Benny.

Kommentér

Michael Filtenborg
#3 postet d. 20-11-06 kl. 20:12. Emne: Turteldue i Felthåndbogen
Tja. Når jeg oploader ting til felthåndbogen kommer det ofte i klynger, og det lader ikke til at have megen effekt, der er aligevel ikke ret mange der læser dem, når man tænker på hvor mange spørgsmål der kommer om svampene eller på hvor mange brugere der er på sitet. Jeg tror da i øvrigt det var min der kom over Turtelduen, og det må i meget undskylde. Jeg kikkede ikke lige på hvor lang tid den sidste havde ligget der, for jeg var lige blevet færdig med min nyeste og var i iver efter at få den på.

Kommentér

Anni & Peter Nielsen
#4 postet d. 20-11-06 kl. 21:20. Emne: Turteldue i Felthåndbogen
Ja, Michael, den situation opstår sikkert nu og da. Det var ikke specielt for at du skulle føle dig truffet. Indlægget her var mest af alt et forsøg på at sætte fokus på problemet - i lyset af at vi skribenter jo bruger af vores gode fritid, når vi skriver til Felthåndbogen og derfor i det mindste gerne vil have, at nogen overhovedet opdager resultaterne.

Og forhåbentlig inspirere webmaster til at finde en løsning, der tager lidt mere højde for dette. Ellers risikerer vi at det hele går lidt i stå og at denne og hin måske ikke finder, at det hele er ulejligheden værd. Jeg har således tyvstjålet mindst 4 timer fra mit egentlige arbejde i dag alene, for frivilligt at lave 2 artsbeskrivelser.

vh/Peter

Kommentér

Thomas Eske Holm
#5 postet d. 21-11-06 kl. 08:40. Emne: Turteldue i Felthåndbogen
Jeg kigger på det, så der vises flere beskrivelser på forsiden.

Hilsen THomas

Kommentér

Thomas Eske Holm
#6 postet d. 26-11-06 kl. 17:52. Emne: Turteldue i Felthåndbogen
Ja, så vises en tilfældig af seneste 5 beskrivelser. Det burde yde flere beskrivelser retfærdighed. Sig til hvis forsiden er blevet tungere af det.

-Thomas

Kommentér

Anni & Peter Nielsen
#7 postet d. 26-11-06 kl. 19:15. Emne: Turteldue i Felthåndbogen
En klar forbedring - det underbygger sidens alsidighed.

vh/Peter

Kommentér

Benny Kristensen
#8 postet d. 26-11-06 kl. 19:18. Emne: Turteldue i Felthåndbogen
Enig med Peter!

Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator