Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
20. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Ole Hetland
Hvad er dette for en svamp? (Læst 520 gange) Postet d. 22-11-06 kl. 22:03
Denne svamp har allerede udryddet et stort gammelt piletræ i min have, og det er nu tilsyneladende godt igang med mit sidste store piletræ.

Det begynder med, at der dukker svampeflokke op omkring roden, og i løbest af 3-4 år svinder træet ind, og får færre og færre blade. Det ser ud som om træet ikke kan optage væske nok.

Hvad hedder svampen, og kan jeg gøre noget som helst for at redde træet?

mvh Ole

Hvad er dette for en svamp? (Denne svamp har allerede udryddet et stort  gammelt piletræ i min have, og det er nu tilsyneladende )
Foto: Ole Hetland
Kommentér

Poul Evald Hansen
#1 postet d. 22-11-06 kl. 22:05. Emne: Hvad er dette for en svamp?
Der er Krumskællet Skælhat!

Den er meget almindelig på dødt løvtræ, især stubbe!

M.v.h.

Poul Evald

Kommentér

Poul Evald Hansen
#2 postet d. 22-11-06 kl. 22:07. Emne: Hvad er dette for en svamp?
Svampens forekomst er nærmest et symptom på at træet har det dårligt. Man kan ikke fjerne eller bekæmpe svampen.

M.v.h.

Poul Evald

Kommentér

Ole Hetland
#3 postet d. 23-11-06 kl. 14:12. Emne: Hvad er dette for en svamp?
Tak for svaret Poul.

Nu ved jeg da i det mindste hvad svampen hedder.

Hvad der er galt med piletræerne ved jeg ikke. Måske er de blot for gamle. Pil bliver vist ikke ret gammel.

mvh Ole

Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator