Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
31. maj 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Poul Evald Hansen
En bredblad - hvilken? (Læst 645 gange) Postet d. 22-07-11 kl. 07:44
Den voksede på kornmark i Ringsted. Vi må være ovre i Bredblad - men hvilken? En afbleget Lillabrun Bredblad? - Vejret var fugtigt og havde været det i nogen dage.

En bredblad - hvilken? (Den voksede på kornmark i Ringsted. Vi må være ovre i Bredblad - men hvilken? En afbleget Lillabrun )
Poul Evald Hansen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (1600 x 906)
Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7380)
#1 Svar postet d. 22-07-11 kl. 07:57. Emne: En bredblad - hvilken?
Med al mulig forbehold, så kunne det være den sjældne S. albonitens, jeg tror at Erik kender den og at han vil kunne afgøre om det er nødvendigt at tørre fundet til dokumentation, eller ej.

mvh, Torbjørn

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Poul Evald Hansen
#2 Kommentar postet d. 22-07-11 kl. 08:12. Emne: En bredblad - hvilken?
Så skulle jeg have tage belæg, hvad jeg desværre ikke fik gjort. Men den voksede helt tilfældigt i bunden af en traditionel bygmark, og jeg synes, jeg har set den før. Næste gang husker jeg at tage belæg. Men jeg troede, det var en helt almindelig og triviel art, så det tænkte jeg ikke på

Besvar | Kommentér

Erik Rald

Svaraktivitet:

(1145)
#3 Svar postet d. 22-07-11 kl. 15:23. Emne: En bredblad - hvilken?
Ringens opbygning med ribberne på oversiden viser, at det er enten den meget almindelige Ager-Bredblad (Stropharia coronilla) eller den meget sjældne og stort set ukendte Stropharia melanosperma.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen
#4 Kommentar postet d. 22-07-11 kl. 15:25. Emne: En bredblad - hvilken?
Op på cyklen igen PE

Besvar | Kommentér

Poul Evald Hansen
#5 Kommentar postet d. 22-07-11 kl. 15:30. Emne: En bredblad - hvilken?
Jeg tager belæg næste gang jeg falder over den!

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator