Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
24. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Steen Reimers
Fugle i flugten - billeder (Læst 1385 gange) Postet d. 24-11-06 kl. 14:04
Min fine - 'mudderklire i luften'

er udløbet - så nu er der ikke et billede hvor man kan se tegningerne på ryggen...i flugten

Det der karaktergivning skulle måske justeres lidt for sværhedsgrad/se-værdighed.

Nu kan man kun se en håndfuld meget flotte 'fugl-på-pind-fotos' af den - er det ikke lidt synd.?

Jeg er sleeeeet ikke spor fornærmet

- se linket HER

Fugle i flugten - billeder (Min fine -
Foto: Steen Reimers
Kommentér

Benny Kristensen
#1 postet d. 24-11-06 kl. 14:08. Emne: Fugle i flugten - billeder
Læg den på igen!

husk karaktere...

Eller lav en artsbeskrivelse af den og fred billedet

Kommentér

Bent Gravesen
#2 postet d. 24-11-06 kl. 15:51. Emne: Fugle i flugten - billeder
Det må jo ikke ske. Alle de diskutioner der har været om karektergivning handler mest om skarphed komposition osv. Dette billede er helt ud i skoven hvad det angår, uskarp, dårlig lys osv. osv. MEN det er jo som du selv siger et meget lærerigt billede og for det ville jeg som gerne give et 10 eller 11 tal og så får man på nakken.

Dit billede hører hjemme i galleriet da det er det eneste hvor man ser muderkliren i flugt, og så endda oversiden. Fin og brugbar dokumentation, men ikke noget fotografisk kunst og så stemmes det jo ud, ærgerligt.

Kommentér

Henrik Egedorf
#3 postet d. 24-11-06 kl. 15:56. Emne: Fugle i flugten - billeder
Hej

Ja jeg tror osse der er forskellige kriterier at gi' karakterer efter her på sitet. Jeg kigger altid særligt på:

* kan man kan se dyret,

* herunder særlige kendetegn, adfærd eller andet.

Nogen ser vist mere på om det er "pænt" - og det er jo osse godt nok, men giver det rigtig mening på dette site?

Fx vil jeg ikke give en høj karakter for et knivskarpt, dramatisk nærbillede af hovedet af en hugorm. Det kan være et fint foto, men til galleriet her synes jeg det er vigtigere, at ormens anatomi fremgår.

Jeg vil undlade at tage stilling til det aktuelle foto - og så har jeg jo allerede antydet at jeg synes det er (for) uskarpt Måske.. hmm.. don't shoot me!

Vh

Henrik

Kommentér

Ole Roland Therkildsen
#4 postet d. 24-11-06 kl. 15:59. Emne: Fugle i flugten - billeder
Hej med Jer.

Webmaster ændrer systemet inden længe, jvf. denne tråd - se linket HER:

"Inden årets udgang forbedrer jeg systemet, så der vil kunne fredes billeder af alle arter, uafhængigt af felthåndbogen, hvilket artkoordinatorer, moderatorer og administrator vil få rettigheder til"

Mvh. Ole

Kommentér

Anni & Peter Nielsen
#5 postet d. 24-11-06 kl. 16:03. Emne: Fugle i flugten - billeder
Læg den på igen, Steen.

vh/Peter

Kommentér

Sylvia Rennison
#6 postet d. 24-11-06 kl. 16:27. Emne: Fugle i flugten - billeder
Hvis jeg nu skulle være heldig at se en Mudderklire i luften, så ville det da være ærgerligt, hvis dette billede slettes.

Der er ikke for mange af slagsen, selvom billedet er utydeligt, så er det udmærket at sammenligne med.

Læg det på igen, så er det der i 3 mdr. og sådan kan du fortsætte.

Hilsen

Sylvia

amatøren som gerne vil bruge sitet, som et sted hvor man kan lære noget---også om fugle.

Kommentér

Anne Nielsen
#7 postet d. 24-11-06 kl. 17:27. Emne: Fugle i flugten - billeder
Jeg kan sagtens se argumentet for at lægge dette billede på igen, og frede det når det bliver muligt, når der ikke er andre flugtbilleder af arten.

Men generelt, hvis alle bare uploader deres billeder igen når de bliver slettet er der vel ikke meget fidus i at have karaktersystemet til at tynde ud i billederne. Og det er jo defor det er der, fordi serverpladsen er begrænset, ikke?

Mvh Anne

Kommentér

Sylvia Rennison
#8 postet d. 24-11-06 kl. 18:17. Emne: Fugle i flugten - billeder
Hej Anne!

Du har da ganske ret.

Ved du noget om hvor mange der deltager i karaktergivning?

Kunne man forestille sig, at der var 2 sdeløbende gallerier,

1 med perfekte billeder, som jo så ville blive reduseret med et x antal og:

1 med gode artskarakteriske billeder?

Så kunne man jo selv bestemme hvilket Galleri, man ville besøge.

Antallet af de enkelte arter, skal sikkert ikke stige- af hensyn til pladsen.

jeg forstår heller ikke rigtigt at jeg fik slettet et billede af Stor blåpil gennemsnit 8,5. De billeder som ligger der nu, må have meget høje karakterer, hvad jeg ikke rigtig forstår.

Hilsen

Sylvia

Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator