Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
28. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Svend Ove Jensen
gættefugl nr?? (Læst 795 gange) Postet d. 25-11-06 kl. 21:46
I sådan et møgvejr kan man jo mindes de mange gode timer derude i det gode sommervejr,hvor man lurede på at Pipperne skulle komme på skudhold.Kan ikke rigtig bedømme om jeg har taget nok af halen med til at den kan genkendes.Men I plejer at være vildt gode.

gættefugl nr?? (I sådan et møgvejr kan man jo mindes de mange gode timer derude i det gode sommervejr,hvor man lured)
Foto: Svend Ove Jensen
Kommentér

Morten DD Hansen
#1 postet d. 25-11-06 kl. 22:00. Emne: gættefugl nr??
Hvis jeg så sådan noget mås, ville jeg nok umiddelbart tænke tinksmed.

Kommentér

Benny Kristensen
#2 postet d. 25-11-06 kl. 22:01. Emne: gættefugl nr??
Tringa glareola? Ingen snakkede om, det skulle være nemt

Kommentér

Anni & Peter Nielsen
#3 postet d. 25-11-06 kl. 22:20. Emne: gættefugl nr??
Det er vist nr. 68.

Den er rigtig god – fuglen ser ikke ud til at være savtakket i mønsteret, ligesom Stor og Lille Regnspove, Lille Kobbersneppe og Rødben. Det er heller ingen af bekkasinerne.

Så tænkte jeg på Hjejle og Strandhjejle. Sammen med dem er der Tinksmed og Svaleklire. Det er hele 4 muligheder – du er en streng herre, Svend Ove.

Ok, Hjejle og Strandhjejle ude – fuglen står i noget moseagtigt. Så har vi Tinksmed og Svaleklire tilbage – begge har helt hvide underhaledækfjer, undergump og bug. Jeg fornemmer intet sort mellem prikkerne på vingespidsen som hos Svaleklire, men kun store, lyse pletter på brun baggrund. Til gengæld er det ret svært at se om der er smalle eller brede tværbånd på halen.

Efter udelukkelsesmetoden lander jeg på en enkelt art: Tinksmed. Ungfugl.

Vh/Peter

Kommentér

Lars Pedersen
#4 postet d. 25-11-06 kl. 22:52. Emne: gættefugl nr??
Jackass.... eller Dirk Passer klire ?

Kommentér

Svend Ove Jensen
#5 postet d. 25-11-06 kl. 22:59. Emne: gættefugl nr??
Det er da vist ikke nødvendigt at lade den køre længere!Det er HELT umuligt at lave en gættefugl her på F&N

I er for gode.

Jo, det er en Tinksmed fra stakken af billeder der ikke blev helt skarpe,men som man ikke nænner at slette fordi man præcis kan genskabe følelsen fra da det blev taget.

gættefugl nr?? (Det er da vist ikke nødvendigt at lade den køre længere!Det er HELT umuligt at lave en gættefugl her)
Foto: Svend Ove Jensen
Kommentér

Svend Ove Jensen
#6 postet d. 25-11-06 kl. 23:03. Emne: gættefugl nr??
Ups! Der var lige en mere medens jeg tilpassede billedet.Så det var ikke meningen at skøjte hen over Lars

Kommentér

Merete Crone
#7 postet d. 28-11-06 kl. 07:36. Emne: gættefugl nr??
Tak til Peter for en forbilledlig ræsonneren sig frem til den rigtige fugl. Den slags lærer vi andre (i alt fald jeg) rigtig meget af.

Kommentér

Anni & Peter Nielsen
#8 postet d. 07-12-06 kl. 22:31. Emne: gættefugl nr??
Dejligt at høre, Merete . Så er det hele "ulejligheden" (dvs.: glæden) værd.

vh/Peter

Kommentér

Anni Lene Nielsen
#9 postet d. 07-12-06 kl. 22:54. Emne: gættefugl nr??
Hej Peter

Jeg tilslutter mig helt Merete.

Især når det gælder de "svære" fugle, vadere, sangere og måger, er det en virkelig stor hjælp for mig

Det er også til stor hjælp, når du uploader billeder af de "svære" fugle, at der lige er et par kommentarer med om, hvad det lige er, der er det karakteristiske for netop den fugl, og hvor den adskiller sig fra lignende arter.

Tak skal du have

Venlig hilsen Anni

Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator