Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
20. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Kim Møller
200 ubestemmelige fugle... (Læst 989 gange) Postet d. 26-11-06 kl. 23:52
Små 200 gulgrønne fugle set ved Norsminde havn lørdag eftermiddag. Eneste de mindede mig om var grønirisk, men har aldrig set dem flokvis. Et kik i bøgerne indikerer det kunne være grønsisken (larmende i trætoppe), men måske nogen her der har et bedre bud...

200 ubestemmelige fugle... (Små 200 gulgrønne fugle set ved Norsminde havn lørdag eftermiddag. Eneste de mindede mig om var grøn)
Foto: Kim Møller
Kommentér

Søren Tolsgaard
#1 postet d. 26-11-06 kl. 23:55. Emne: 200 ubestemmelige fugle...
Jeg bemærkede dem også ved Norsminde forleden. De er ret vilde med at æde hyben ...

Kommentér

Kim Møller
#2 postet d. 27-11-06 kl. 00:06. Emne: 200 ubestemmelige fugle...
Skulle lige til at nævne det med hyben.

Kommentér

Bent Jakobsen
#3 postet d. 27-11-06 kl. 00:12. Emne: 200 ubestemmelige fugle...
Det er Grønirisker som i øjeblikket i store flokke hærger hybenbuskadserne for at spise hyben. Når de så er væk fortsætter fuglene til Holland og Belgien.

Mange hilsner

Bent

Kommentér

Hans Lind
#4 postet d. 29-11-06 kl. 14:13. Emne: 200 ubestemmelige fugle...
Hej.

Når de æder hyben, er det kernerne inde i de røde frugter, de går efter. Frugtkødet ender ofte på næbbet, hvor det tørrer ind og danner tykke kager.

Som Bent skriver, fortsætter de til Holland og Belgien, men i visse år er der mange, der tiltrækkes af solsikke - og hampefrø ved foderpladserne, hvis der kommer sne og kulde.

Venlig hilsen,

Hans.

Kommentér

sanne busk
#5 postet d. 29-11-06 kl. 14:19. Emne: 200 ubestemmelige fugle...
Kunne lige huske at Mogens Hansen har lagt et billede ud på netfugl, som passer fint til tråden her:

- se linket HER

Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator