Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
19. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Asger Frisgård
Hvilken and? (Læst 518 gange) Postet d. 03-08-11 kl. 09:24
Jeg blev lidt i tvivl om hvilken and det er jeg har fotograferet, da jeg synes den har lysere hoved end en gråand - Håber nogen kan hjælpe mig med artsbestemmelse?

Mvh.

Asger Frisgård

Hvilken and? (Jeg blev lidt i tvivl om hvilken and det er jeg har fotograferet, da jeg synes den har lysere hoved )
Foto: Asger Frisgård
Besvar | Kommentér

Frank Desting

Svaraktivitet:

(3679)
#1 Svar postet d. 03-08-11 kl. 09:26. Emne: Hvilken and?
Gråand - de varierer meget!

hilsen

Frank

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Niels J. Henriksen

Svaraktivitet:

(1183)
#2 Svar postet d. 03-08-11 kl. 22:38. Emne: Hvilken and?
Asger,- jeg kan godt forstå din undren. Anden på billedet er ikke en ren gråand. Ansigtstegningerne er for atypiske. Der er en af de andre nærtbeslægtede arten inde i billedet her. Der er umiddelbart to muligheder: Pacific Black Duck ( Anas superciliosa) eller Spotbill ( Anas poecililorhyncha). Jeg hælder mest til den første, da der ingen lyse aftegninger er på næbbet. Begge findes dog i andehold, og da man ikke kan sige med sikkerhed, hvordan hybrider mellem dem og gråand kommer til at se ud, er det gætværk, hvilken en af dem, der er indblandet. Et er dog sikkert: der er en af disse arter med den meget brede øjenstribe og meget lyse kind med "smilet" involveret.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator