Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
26. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

mads schjerning
Musvåge eller ???? (Læst 623 gange) Postet d. 04-08-11 kl. 12:31
Hej fik lige et par hurtige billder af denne musvåge eller er det, jeg syntes ikke den har størrelsen til at være en musvåge. håber i kan hjælpe mig på forhånd tak.

Ps billedet er taget i dag i konglunden ved 10:30 tiden.

VH mads

Musvåge eller ???? (Hej fik lige et par hurtige billder af denne musvåge eller er det, jeg syntes ikke den har størrelse)
Foto: mads schjerning
Klik på billedet for original størrelse (800 x 431)
Besvar | Kommentér

verner Frandsen

Svaraktivitet:

(417)
#1 Svar postet d. 04-08-11 kl. 12:45. Emne: Musvåge eller ????
Hej.

Det er en rørhøg. Enten en ungfugl eller en adult hun. Jeg tror mest på en ungfugl. Det er karakteristisk med den lysgullige isse og ellers ensf. rødbrun krop. Den gamle hun har lyse felter på skuldrene, men det er svært at se på billedet.

Venlig hilsen

Verner

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Bente Holm-Petersen

Svaraktivitet:

(177)
#2 Svar postet d. 04-08-11 kl. 13:00. Emne: Musvåge eller ????
enig i rørhøg, såvel som det også for mig mest af alt ser ud til at være en juv. af samme grunde som anført i forrige indlæg

mvh Bente

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Anni & Peter Nielsen

Svaraktivitet:

(2520)
#3 Svar postet d. 04-08-11 kl. 13:30. Emne: Musvåge eller ????
Helt enig med de tidligere svarere her - ung Rørhøg. Den meget mørke, næsten sortbrune fugl, med næsten ensfarvet over- og underside. De rustgule partier på hoved og strube - og her også en anelse på den indre del af armens overside; det sidste ses ikke hos alle ungfugle, men varierer fra individ til individ.

vh/Peter

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator