Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
7. december 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Navn Forum -> Svampedyr og slimsvampe -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Lars Brøndum
Hvilken gullig slimsvamp på mark med kvæg (Læst 961 gange) Postet d. 05-08-11 kl. 19:01
Efter opfordring flytter jeg mit spørgsmål fra svampe-forummet hertil.

Slimsvampen blev fundet på en mark, som der gik køer på og den voksede et sted, hvor der var relativt mudret, men spredt hø/halm ud på jorden.

I nærheden stod flere lidt ældre slimsvampe, der var blevet mere beige i farverne og brunlig i toppen.

Svampen var slimet at røre ved

Det første - af den friske slimsvamp - blev taget igår, alle øvrige i dag. Fundet på et område stødende op til Mols Laboratoriets arealer.

Hvilken gullig slimsvamp på mark med kvæg (Efter opfordring flytter jeg mit spørgsmål fra svampe-forummet hertil.

Slimsvampen blev fundet på)
Lars Brøndum har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Lars Brøndum
#1 Kommentar postet d. 05-08-11 kl. 19:02. Emne: Hvilken gullig slimsvamp på mark med kvæg
Lidt ældre slimsvamp, der er blevet beige i farven - dog brunlig i kanten.

Hvilken gullig slimsvamp på mark med kvæg (Lidt ældre slimsvamp, der er blevet beige i farven - dog brunlig i kanten.)
Besvar | Kommentér

Lars Brøndum
#2 Kommentar postet d. 05-08-11 kl. 19:03. Emne: Hvilken gullig slimsvamp på mark med kvæg
Endnu ældre individ - vil jeg gå ud fra

Hvilken gullig slimsvamp på mark med kvæg (Endnu ældre individ - vil jeg gå ud fra)
Besvar | Kommentér

Lars Brøndum
#3 Kommentar postet d. 05-08-11 kl. 19:04. Emne: Hvilken gullig slimsvamp på mark med kvæg
Denne var blevet fuldstændig brun på den ene side.

Skal i øvrigt huske at sige, at svampen (samt de to foregående) var blevet helt tørre og smulrede på overfladen ved berøring.

Hvilken gullig slimsvamp på mark med kvæg (Denne var blevet fuldstændig brun på den ene side.

Skal i øvrigt huske at sige, at svampen (samt )
Besvar | Kommentér

Lars Brøndum
#4 Kommentar postet d. 05-08-11 kl. 19:06. Emne: Hvilken gullig slimsvamp på mark med kvæg
her har jeg prikket hul på en af svampene.

Umiddelbart under den beige overflade var et gulligt lag, der dog også var helt tørt og som støv - herunder et meget mørkebrunt til sortagtigt tykt lag.

Hvilken gullig slimsvamp på mark med kvæg (her har jeg prikket hul på en af svampene.

Umiddelbart under den beige overflade var et gulligt l)
Besvar | Kommentér

Lars Brøndum
#5 Kommentar postet d. 05-08-11 kl. 19:07. Emne: Hvilken gullig slimsvamp på mark med kvæg
Her endnu en svamp, jeg har prikket hul i... Her er det gullige lag lige under det beige lidt nemmere at se.

Hvilken gullig slimsvamp på mark med kvæg (Her endnu en svamp, jeg har prikket hul i... Her er det gullige lag lige under det beige lidt nemmer)
Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(115)
#6 Svar postet d. 05-08-11 kl. 22:06. Emne: Hvilken gullig slimsvamp på mark med kvæg
Hej Lars

Jeg er overbevist om at det er svampedyret / slimsvampen Fuligo rufa, den ligner helt et bekræftet fund her: - se linket HER

mvh, Torbjørn

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Lars Brøndum
#7 Kommentar postet d. 06-08-11 kl. 10:19. Emne: Hvilken gullig slimsvamp på mark med kvæg
tak for hjælpen

Besvar | Kommentér

Lars Brøndum
#8 Kommentar postet d. 06-08-11 kl. 11:31. Emne: Hvilken gullig slimsvamp på mark med kvæg
Jeg kan se, at arten ikke figurerer i databasen endnu. Er den sat til oprettelse?

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(115)
#9 Svar postet d. 06-08-11 kl. 12:01. Emne: Hvilken gullig slimsvamp på mark med kvæg
Jo da , se her: - se linket HER

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator