Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
18. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Tina Ernlund
Hvilken fugl er det? (Læst 970 gange) Postet d. 06-08-11 kl. 19:38
Hej alle.

Vi har denne lille fugl i vores have og jeg kan ikke finde den i vores fuglebog, måske I kan hjælpe?(det er ikke nemt at få et billede af den, men den er på størrelse med en håndflade, dens hale bevæger sig op og ned (ligesom en Vipstjert) den er rød nederst på halen, har en masse af hvide små pletter i hovedet, lidt længere nede på kroppen er den en blanding af brun og grå og dens kald og snak er mere toner end en "lang kvidren"

Håber at I kan hjælpe!

Mvh. Tina

Hvilken fugl er det? (Hej alle.

Vi har denne lille fugl i vores have og jeg kan ikke finde den i vores fuglebog, måske )
Tina Ernlund har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Thomas Elbek

Svaraktivitet:

(716)
#1 Svar postet d. 06-08-11 kl. 19:44. Emne: Hvilken fugl er det?
Rød hale, blågrå ryg, mørkere blåsort ansigtsmaske og rød hale, det lyder som en rødstjert han.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Tina Ernlund
#2 Kommentar postet d. 06-08-11 kl. 20:03. Emne: Hvilken fugl er det?
Hej Thomas.

Tak for svar -jeg har lige prøvet at google et billede og nej sådan ser den ikke ud - på hovedet har den de her prikker og dens fjer (hver enkelt) er både rød/brune yderst og inderst mod kroppen grå men en hvid kant yderst - den fløj ind i mit drivhus, heldigvis kom den ikke til skade men der faldt et par fjer af, dens næb er slet ikke så stor, og hovedet er mere rundt?

Besvar | Kommentér

peter sunesen

Svaraktivitet:

(6198)
#3 Svar postet d. 06-08-11 kl. 20:08. Emne: Hvilken fugl er det?
Hej Tina,

Det lyder som en ung Rødstjert (den med prikkerne), men den på billedet ligner mere en gammel han. I har nok en hel familie i nærheden.

Mvh.

Peter

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Tina Ernlund
#4 Kommentar postet d. 06-08-11 kl. 21:02. Emne: Hvilken fugl er det?
Hej Peter.

Tak for svar - ja det har du ret i at det er!

Mvh. Tina

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator