Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
27. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Jens Dejgaard Jensen
Rovfugl - men hvilken (Læst 1496 gange) Postet d. 06-08-11 kl. 21:52
Jeg så denne højt over Melby Overdrev,- er usikker på hvilken, men det mørke hoved samt vingemønster kunne antyde slangeørn i mine bøger, men hvad siger I

Rovfugl - men hvilken (Jeg så denne højt over Melby Overdrev,- er usikker på hvilken, men det mørke hoved samt vingemønster)
Jens Dejgaard Jensen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (980 x 781)
Besvar | Kommentér

Thomas Elbek

Svaraktivitet:

(716)
#1 Svar postet d. 06-08-11 kl. 21:55. Emne: Rovfugl - men hvilken
Jeg vil sige blå kærhøg - selvom det godt er tidligt !!, hvis altså billedet er fra idag.

Hedheøg har også en mulighed, men jeg synes at jizz''en virker for tung og vingerne ikke slanke nok til en hedehøg.

Besvar | Kommentér

Jens Dejgaard Jensen
#2 Kommentar postet d. 06-08-11 kl. 22:00. Emne: Rovfugl - men hvilken
Ja - billedet er fra idag 6. aug.

Besvar | Kommentér

peter sunesen

Svaraktivitet:

(6198)
#3 Svar postet d. 06-08-11 kl. 22:41. Emne: Rovfugl - men hvilken
Blå Kærhøg ville have 5, ikke 6 ''fingre'' og anderledes bånding på vingeundersiden.

Fuglen er en ung Duehøg.

Mvh.

Peter

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Thomas Elbek
#4 Kommentar postet d. 06-08-11 kl. 22:43. Emne: Rovfugl - men hvilken
Jeg dropper mine tanker om en kærhøg, du har ret i at der kun er 5 fingre.

Besvar | Kommentér

Stig Jensen

Svaraktivitet:

(64)
#5 Svar postet d. 07-08-11 kl. 00:17. Emne: Rovfugl - men hvilken
Umiddelbart ville jeg skyde den til spurvehøg.

Slank krop, lille rundt hoved, lige afskåret hale med skarpe hjørner, vingetegninger kraftigt båndede. Kan godt se den virker langvinget som duehøg, men alligevel.

Venligst Stig

Besvar | Kommentér

Jens Dejgaard Jensen
#6 Kommentar postet d. 07-08-11 kl. 10:29. Emne: Rovfugl - men hvilken
Jeg kan se, at der er lidt uenighed om denne fugl, det er heller ikke et særlig tydeligt billede; men størrelsen var ca. musvåge

Jeg vedhæfter yderligere et ikke særlig tydeligt billede; men i en anden vinkel og belysning, håber det hjælper, ellers, må jeg ud og forsøge at skyde et bedre billede

Rovfugl - men hvilken (Jeg kan se, at der er lidt uenighed om denne fugl, det er heller ikke et særlig tydeligt billede; me)
Jens Dejgaard Jensen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Eva Hansen

Svaraktivitet:

(861)
#7 Svar postet d. 07-08-11 kl. 11:41. Emne: Rovfugl - men hvilken
Jeg vaklede lidt mellem spurvehøg hun og duehøg (ikke ung, for så ville den jo have længdestribet bryst, skulle jeg mene)

Men mener at kunne se på det første billede en ret kraftig fod, og det lander så på at fuglen er en duehøg, alene af den grund.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

verner Frandsen

Svaraktivitet:

(417)
#8 Svar postet d. 07-08-11 kl. 11:49. Emne: Rovfugl - men hvilken
Hej

Ja, den er svær. Første foto lignede jo mmest en blå kærhøg, men med for få fingre. Det sidste viser tydeligt en adult høg. Jeg gætter på duehøg ud fra størrelsen og proportionerne.

Bred halerod og lidt langstrakt hoved. Spurvehøgen har kort rundt hoved.

Venlig hilsen

Verner

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Jens Dejgaard Jensen
#9 Kommentar postet d. 07-08-11 kl. 12:20. Emne: Rovfugl - men hvilken
Tak for svarene, accept til Peter for at "tælle" på fingrene og accept til Eva og Verner for deres betragninger på duehøg, som jeg også nu tror det er

Besvar | Kommentér

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator