Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
28. marts 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Bent Gravesen
Mega Gråand. (Læst 857 gange) Postet d. 17-11-04 kl. 16:32
Dagen efter World Trade tragedien, var jeg grundet mit job på Island. I Reykjavik så jeg en gråand, han, som havde en utrolig størrelse. Den gik sammen med nogle mindre grå gæs, som jeg ikke lige husker arten på. Gråanden var på størrelse med gæssene, han havde krøllen på halen og intet unormalt i farverne, eneste unormale var størrelse, næsten 3 gange så stor som normalen. Har andre set lign. eller en forklaring på fænomenet.

Jeg så den ikke flyve, kun vraltende tungt på land.

Jeg har ingen billede af den.

Hilsen Bent.

Kommentér

Peter Godtfredsen
#1 postet d. 18-11-04 kl. 07:04. Emne: Mega Gråand.
Det er ænder af racen Rouen, jeg har bl.a. set dem i Københavns zoo. Se evt denne side:

- se linket HER

hilsen

Peter

Kommentér

Jens Stolt
#2 postet d. 18-11-04 kl. 15:15. Emne: Mega Gråand.
Ja sådan nogle ænder har man ude på landet i gadekærene. De findes også i brogede udgaver. De smager godt. Under pelsen er de ikke så store, som de ser ud til, vejer vel 2,5 kg, hvor en gråand vejer 1,3.

Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator