Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
19. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Frank Desting
Hvilken svamp ? (Læst 501 gange) Postet d. 16-08-11 kl. 12:48
Jeg fandt flere eks. af denne svamp på Birkholm Kirkegård i dag, den voksede tilsyneladende på jord i græs under fyr og havde ingen lugt eller smag, hvilken art er der tale om ?

Er det "bare" Grenet Stødsvamp ?

Hilsen

Frank

Hvilken svamp ? (Jeg fandt flere eks. af denne svamp på Birkholm Kirkegård i dag, den voksede tilsyneladende på jord )
Foto: Frank Desting
Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7382)
#1 Svar postet d. 16-08-11 kl. 14:54. Emne: Hvilken svamp ?
Hej Frank

Det er en af de hvidlige køllesvampe, jeg vil skyde på Hvid Køllesvamp (Clavaria falcata), men er langt fra sikker. Køllesvampe mikroskoperer jeg altid for at komme til et resultat, jeg ved ikke om denne art kan kendes i felten med rimelig sikkerhed.

mvh, Torbjørn

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Frank Desting
#2 Kommentar postet d. 16-08-11 kl. 15:14. Emne: Hvilken svamp ?
Tak for svar Torbjørn, jeg har lagt den på Svampeatlas som Køllesvamp Clavaria, og vil så håbe det er muligt, at bestemme den endeligt, Hvid Køllesvamp lyder som et rimeligt bud.

Hilsen

Frank

Besvar | Kommentér

Frank Desting
#3 Kommentar postet d. 16-08-11 kl. 18:23. Emne: Hvilken svamp ?
Hej igen.

Jeg har nu undersøgt "de hvide køllesvampe" nærmere på nettet og i litt., og nået frem til, at det må være Bugtet Køllesvamp (Clavaria fragilis)

- se linket HER

pga de tilspidsede ender med gulbrune spidser,

Hvid Køllesvamp har afrundede og hvide ender,

hilsen

Frank

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7382)
#4 Svar postet d. 16-08-11 kl. 21:20. Emne: Hvilken svamp ?
Tillykke med det, jeg ser den er godkendt, der er vist en karakter jeg har overset

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator