Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
18. oktober 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fotografering og digiscoping -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Leif Hansen
Nyt kamera (Læst 1287 gange) Postet d. 21-08-11 kl. 17:44
Hej

Jeg har et spørgsmål til alle jer eksperter på foto, som har inspireret mig med jeres flotte fotos af fugle og planter.

Jeg står nu over for at skulle anskaffe mig mit første kamera udover mobil og lommekamera.

Mit budget er begrænset.

Det kamera jeg har i tankterne at anskaffe er et Canon EOS 550D med objektiv 18-55 mm.

I tillæg har jeg tænkt mig at købe et objektiv Sigma AF 50-200 mm.

Mit ønske er primært at kunne fotografere fugl, men også planter har min interesse.

Kan I sige mig, om det vil være et rimeligt/fornuftigt/brugbart køb for en uerfaren bruger?

Med venlig hilsen

Leif Hansen

Besvar | Kommentér

Kim Jespersen

Svaraktivitet:

(4)
#1 Svar postet d. 22-08-11 kl. 10:21. Emne: Nyt kamera
Hej,

Kameraet er et ganske fint kamera, men 200mm er i min bedste overbevisning ikke nok til fugle. De fleste siger 400mm som minimum til fugle. Jeg har haft et ok resultater med 300mm, men det er ofte at jeg må droppe det pga. mangel på længde.

55-200mm tror jeg faktisk er rigtig fint til meget general foto af planter, og måske nok også diverse sommerfugle og en tur i zoo.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Leif Hansen
#2 Kommentar postet d. 22-08-11 kl. 16:42. Emne: Nyt kamera
Hej Kim

Mange tak for hjælpen.

Med venlig hilsen

Leif Hansen

Besvar | Kommentér

Stig Jensen

Svaraktivitet:

(16)
#3 Svar postet d. 22-08-11 kl. 23:26. Emne: Nyt kamera
Hvis du skal ”skyde” fugle, så er objektivet vigtigere end kameraet.

Med et stramt budget, er brugt udstyr et alternativ til det, du har nævnt.

P.t. er der feks. en brugt Canon 300mm 4,0 L IS til salg for 5.900,- på Phosee.dk

Find et brugt hus, feks. Canon 20D eller 30D til 1.500 - 2.000 - så er du godt kørende.

Når der senere bliver overskud i økonomien, supplerer du med en brugt Canon 1,4x extender til ca. 1.600

Der er taget rigtig mange flotte fuglefotos med dette udstyr, og det kan ikke gøres meget billigere, hvis billedkvalitet er afgørende.

Venligst Stig

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Kim Jespersen

Svaraktivitet:

(4)
#4 Svar postet d. 22-08-11 kl. 23:44. Emne: Nyt kamera
Helt enig med Stig.....

jeg fik dog i sin tid et canon 40d fra England til brugtpris i DK.... mener lige jeg har set et 40d hus sælge for 2000,- det ville være noget, selvom jeg nok vil stile efter en med en bedre skærm hvis det var nu.

300mmL IS f4

400mm L f5.6

er begge super objektiver der kan fåes til ca samme pris. 300mm''eren ville nok være mest interessant til allround.... den skulle gøre sig ret godt som semi makro til insekter og den slags.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Steen Højmark-Jensen
#5 Kommentar postet d. 22-08-11 kl. 23:50. Emne: Nyt kamera
Stig råd er rigtig gode, men man kan bevisligt også komme langt med et kamera til omkring 3.000 kr.

- se linket HER

Se denne brugers foto

Vh/steen

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator