Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
20. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Sylvia Rennison
Hvilke små Fugle i Elletræer? (Læst 1626 gange) Postet d. 03-12-06 kl. 16:04
Et par flokke på en 20-30 små hurtige pippende Fugle var vældig interesseret i ellekogler.

Billedet er meget lille, og så er det taget op i luften, hvilket ofte giver mig dårlige billeder.

Måske er der alligevel en, som har et bud.

Hilsen

Sylvia

Hvilke små Fugle i Elletræer? (Et par flokke på en 20-30 små hurtige pippende Fugle var vældig interesseret i ellekogler.
Billedet)
Foto: Sylvia Rennison
Kommentér

Merete Crone
#1 postet d. 03-12-06 kl. 16:07. Emne: Hvilke små Fugle i Elletræer?
Gråsiskener færdes tit i flokke og spiser meget gerne ellekogler. Men jeg kan ikke ud fra billedet afgøre, om det er gråsiskener.

Måske andre kan.

vh

Merete

Kommentér

Uffe Jensen
#2 postet d. 03-12-06 kl. 16:20. Emne: Hvilke små Fugle i Elletræer?
Hej

Fuglen på billedet er en grønsisken, men det kunne meget vel have været en blandet flok af grå- og grønsiskener.

Uffe Jensen

Kommentér

Sylvia Rennison
#3 postet d. 03-12-06 kl. 16:32. Emne: Hvilke små Fugle i Elletræer?
Tak til begge for hurtigt svar.

Hilsen

Sylvia

Kommentér

Henning Hansen
#4 postet d. 04-12-06 kl. 03:11. Emne: Hvilke små Fugle i Elletræer?
Hej til Sylvia, jeg er da næsten sikker på, at det er grønsisken'er der opererer oppe i elletræet, - nu ved jeg ikke hvor billedet er taget - om det er ude i felten, eller i en have, for jeg har lagt mærke til, at når de små fyre optræder her i vores have, ved foderbrættet, er det næsten altid hen sidst på vinteren! Der kan vel ligge det i det, at "provianten" er sluppet op sidst på sæsonen - og de derfor tropper op ved foderbrættet - og altid i flok. Flot lille fugl, - er den måske indehaver af trediepladsen, hvad angår mindstestørrelsen her til lands - næst efter fuglekonge og gærdesmutte?

Mvh.

Henning Hansen, Sæby.

Kommentér

Sylvia Rennison
#5 postet d. 04-12-06 kl. 06:59. Emne: Hvilke små Fugle i Elletræer?
Hej Henning.

Et besøg på "Danske Dyr" overbeviste mig om, at det var Grønsisken som havde frydet både ører og øjne, det var en herlig oplevelse på en grå Decemberdag.

Det var ude i Naturen, hvor der står en række store Elletræer. De er sikkert brugt som læhegn fordi det er meget vandlidende jord.

Men det giver jo netop mulighed for at se andre Fugle.

Hvidtjørn er ribbet sikkert af Silkehaler, det var jeg så heldig at opleve sidste år.

Hilsen

Sylvia

Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator