Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
5. juni 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Svend Erik Mikkelsen
Hvilken svamp. (Læst 504 gange) Postet d. 29-08-11 kl. 23:30
I går var jeg i Hestehave skov ved Rønde og plukke Stor Trompetsvamp. Da jeg gjorde dem rene i dag, opdagede jeg at nogle få stykker så anderledes ud, - de havde ribber som Tragtkantarellen. Det er, så vidt jeg kan se, ikke en tragtkantarel og jeg synes heller ikke den ligner en Grå Kantarel!

Kan Troppetsvampen have ribber? - eller hvad er det det så? Er der nogen som har svaret på denne gåde?

Mvh Svend Erik

Hvilken svamp. (I går var jeg i Hestehave skov ved Rønde og plukke Stor Trompetsvamp. Da jeg gjorde dem rene i dag, )
Svend Erik Mikkelsen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Erik Rald

Svaraktivitet:

(1145)
#1 Svar postet d. 29-08-11 kl. 23:47. Emne: Hvilken svamp.
Det må jo være en udtørret Grå Kantarel.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Svend Erik Mikkelsen
#2 Kommentar postet d. 30-08-11 kl. 10:30. Emne: Hvilken svamp.
Tak for svaret Erik.

Jeg vil også tro det er en grå kantarel, hvis trompetsvamp aldrig danner ribber! Da jeg samlede svampene opdagede jeg ikke at jeg plukkede nogle med ribber. Det var som nævnt først da jeg gjorde dem rene jeg opdagede dem, så jeg ved ikke om de stod i samme klynge eller om de stod hver for sig. Men det undrer mig at jeg ikke på stedet kunne se de var anderledes i udseende da jeg samlede dem. På billeder i svampebøger har grå kantarel en lys kant. Det har mine ikke på billedet jeg tog dagen efter de var plukket.

Jeg fandt dem rundt om inden for et område på en lille kvadratkilometer.

Mvh Svend Erik

Besvar | Kommentér

Svend Erik Mikkelsen
#3 Kommentar postet d. 30-08-11 kl. 10:30. Emne: Hvilken svamp.
Tak for svaret Erik.

Jeg vil også tro det er en grå kantarel, hvis trompetsvamp aldrig danner ribber! Da jeg samlede svampene opdagede jeg ikke at jeg plukkede nogle med ribber. Det var som nævnt først da jeg gjorde dem rene jeg opdagede dem, så jeg ved ikke om de stod i samme klynge eller om de stod hver for sig. Men det undrer mig at jeg ikke på stedet kunne se de var anderledes i udseende da jeg samlede dem. På billeder i svampebøger har grå kantarel en lys kant. Det har mine ikke på billedet jeg tog dagen efter de var plukket.

Jeg fandt dem rundt om inden for et område på en lille kvadratkilometer.

Mvh Svend Erik

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator