Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
5. juni 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Jørgen Hugo Jensen
Er det Sommer-rørhat? - eller hvilken art? (Læst 529 gange) Postet d. 31-08-11 kl. 12:20
Jeg så den i kratskov ved Skjernåens udspring d. 24. august. Den stod under eg og birk. Hatten er ca. 12 cm bred og virker tør. Stokken har ikke det tydeligste netmønster. Porerne var gullige på undersiden og ved et afbrækket stykke så de grøngule ud i profilen. Smagen var neutral.

Er det Sommer-rørhat? - eller hvilken art? (Jeg så den i kratskov ved Skjernåens udspring d. 24. august. Den stod under eg og birk. Hatten er ca)
Jørgen Hugo Jensen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Jørgen Hugo Jensen
#1 Kommentar postet d. 31-08-11 kl. 12:20. Emne: Er det Sommer-rørhat? - eller hvilken art?
Her et udsnit af stokken.

Er det Sommer-rørhat? - eller hvilken art? (Her et udsnit af stokken.)
Jørgen Hugo Jensen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7381)
#2 Svar postet d. 31-08-11 kl. 13:24. Emne: Er det Sommer-rørhat? - eller hvilken art?
Jeg tror mere på at det er en bleg form af Spiselig Rørhat, men kan ikke afgøre det uden at vide om hathuden er skør (ridses let med en negl), eller elastisk-sej; hvis det første er tilfældet er det Sommer-rørhat, ellers Spiselig.

mvh, Torbjørn

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Jørgen Hugo Jensen
#3 Kommentar postet d. 31-08-11 kl. 19:58. Emne: Er det Sommer-rørhat? - eller hvilken art?
Den test med neglen på hathuden må jeg prøve næste gang, det fik jeg ikke gjort her.

mvh. hugo

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator