Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
4. juni 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Ninna Krogh Hansen
Hvilken slimet svamp? (Læst 910 gange) Postet d. 31-08-11 kl. 23:21
Hilken slimet svamp? Ved godt at oplysningerne er sparsomme og billederne dårlige, så jeg kan ikke forlange et rigtigt svar - men måske kan jeg få et hint? Svampen er fundet nær Ravnsø i Granbevoksning - og den var ganske enkelt sovset ind i slim!!

Vh Ninna

Hvilken slimet svamp? (Hilken slimet svamp? Ved godt at oplysningerne er sparsomme og billederne dårlige, så jeg kan ikke f)
Ninna Krogh Hansen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Ninna Krogh Hansen
#1 Kommentar postet d. 31-08-11 kl. 23:23. Emne: Hvilken slimet svamp?
billede 2

Hvilken slimet svamp? (billede 2)
Ninna Krogh Hansen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7381)
#2 Svar postet d. 01-09-11 kl. 06:50. Emne: Hvilken slimet svamp?
Hej Nina

Det er en slørhat, den mest artsrige slægt i Danmark med flere hundrede arter. En del af disse er slimede som her, hvis også stokken er slimet (det ser det ud til), så drejer det sig om underslægten Myxacium. Lugt og smag, samt lamelfarven hos unge eks. er nødvendige for bestemelsen af disse.

mvh, Torbjørn

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Ninna Krogh Hansen
#3 Kommentar postet d. 01-09-11 kl. 22:03. Emne: Hvilken slimet svamp?
1000 tak Torbjørn! Både for denne og for Alm. Netbladhat. I dag har jeg bestilt nyt kamera, så jeg håber, at vi fra en gang i næste uge slipper for at se på mine elendige svampebilleder

Vh Ninna

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator