Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
21. april 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Jørgen Hugo Jensen
Er det Sortblånende Rørhat? - eller hvilken art? (Læst 618 gange) Postet d. 03-09-11 kl. 21:25
Jeg så dem i Stagsrode skov d. 1 september. De stod under bøg. Hatbredden var ca. op til 7 cm og er tør. Stokken 1-1,5 cm bred, gullig øverst og rødlig nederst. Den blev mørkeblå i brud.

Er det Sortblånende Rørhat? - eller hvilken art? (Jeg så dem i Stagsrode skov d. 1 september. De stod under bøg. Hatbredden var ca. op til 7 cm og er )
Jørgen Hugo Jensen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Jørgen Hugo Jensen
#1 Kommentar postet d. 03-09-11 kl. 21:25. Emne: Er det Sortblånende Rørhat? - eller hvilken art?
I profil.

Er det Sortblånende Rørhat? - eller hvilken art? (I profil.)
Besvar | Kommentér

Erik Rald
#2 Kommentar postet d. 03-09-11 kl. 23:33. Emne: Er det Sortblånende Rørhat? - eller hvilken art?
Vis os den gennemskårne svamp sekundet efter gennemskæringen.

Besvar | Kommentér

Jørgen Hugo Jensen
#3 Kommentar postet d. 04-09-11 kl. 15:33. Emne: Er det Sortblånende Rørhat? - eller hvilken art?
Hej Erik, jeg har ingen foto af en gennemskæring. To frugtlegemer stod tæt ved siden af hinanden, og jeg brækkede den ene af og vendte den om. Den nye foto er udsnit af foto 1, med fokus på hvor jeg brækkede den af ved stokken, hvor de sad sammen. Den fik samme farve i hatprofilen, da jeg brækkede et stykke af hatten for at prøve at smage på den. Der var ingen speciel smag.

mvh. hugo

Er det Sortblånende Rørhat? - eller hvilken art? (Hej Erik, jeg har ingen foto af en gennemskæring. To frugtlegemer stod tæt ved siden af hinanden, og)
Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator