Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
28. oktober 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Per Taudal Poulsen
Mose-Mælkehat, syntes jeg, Lise nævnte.... (Læst 617 gange) Postet d. 09-09-11 kl. 19:07
-der skulle jo gerne hænge noget ved....

-denne her gror særdeles villigt i Øksedal, og jeg synes at erindre, at Lise døbte den Mose-Mælkehat ??

-hænger der noget ved...??

Per

Mose-Mælkehat, syntes jeg, Lise nævnte.... (-der skulle jo gerne hænge noget ved....
-denne her gror særdeles villigt i Øksedal, og jeg synes a)
Per Taudal Poulsen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Per Taudal Poulsen
#1 Kommentar postet d. 11-09-11 kl. 21:42. Emne: Mose-Mælkehat, syntes jeg, Lise nævnte....
-et billede mere af hvad, jeg tror, er Mose-Mælkehat....

-er der en behjertet sjæl, der har tid og kræfter til

bekræftelse eller ikke.

Hilsen fra

Per

Mose-Mælkehat, syntes jeg, Lise nævnte.... (-et billede mere af hvad, jeg tror, er Mose-Mælkehat....

-er der en behjertet sjæl, der har tid o)
Besvar | Kommentér

Ole Terney

Svaraktivitet:

(92)
#2 Svar postet d. 05-12-11 kl. 10:24. Emne: Mose-Mælkehat, syntes jeg, Lise nævnte....
Det er da meget sandsynligt. Mest karakterisk er dog vandklar mælk og lugten af løvstikke (suppeterning). - se linket HER

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7384)
#3 Svar postet d. 05-12-11 kl. 10:39. Emne: Mose-Mælkehat, syntes jeg, Lise nævnte....
Jeg synes at hatfarven passer dårligt på Mose-mælkehat i hvertfald bedømt ud fra fotografierne; det ligner langt mere Rødbrun Mælkehat som har¨hvid "mælk" og pivskarp smag; noget billede af lamellerne Per?

Torbjørn

Besvar | Kommentér

Per Taudal Poulsen
#4 Kommentar postet d. 05-12-11 kl. 10:52. Emne: Mose-Mælkehat, syntes jeg, Lise nævnte....
Tak til Ole og Torbjørn...

-rart at få ryddet op i "uekspederede sager"

-den mest almindelige svamp herude i august/september og videre frem...

-og jeg har kun syttenethalvt skridt dertil..

Gad vide, hvad Lise skrev på notesblokken(måske kan jeg finde en mail fra Lise..? )

-det må være skrevet i Atlas -det var ikke mange svampe Aage og Lise (og jeg)fandt i Øksedal under svampelejren...var de kommet fjorten dage senere, -mange, mange flere...

-Jens har afvist "Mosen"....og har muligvis sagt Rødbrun...

(han bliver spurgt)

-trods sne...(men nu dog lidt sol...) vil jeg kigge over, men...

Hilsen fra

Per

Besvar | Kommentér

Per Taudal Poulsen
#5 Kommentar postet d. 05-12-11 kl. 13:27. Emne: Mose-Mælkehat, syntes jeg, Lise nævnte....
Mælken... er blevet sur...

-få rester her den 5. december...., men de var der !!

Mose-Mælkehat, syntes jeg, Lise nævnte.... (Mælken... er blevet sur...

-få rester her den 5. december...., men de var der !!
:-))
Klik på billedet for original størrelse (936 x 626)
Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7384)
#6 Svar postet d. 05-12-11 kl. 13:33. Emne: Mose-Mælkehat, syntes jeg, Lise nævnte....
Du må løse gåden næste år Per

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator