Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
28. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Søren Nancke
Skovhornugler,,,,hvornår. (Læst 1088 gange) Postet d. 08-12-06 kl. 11:21
Jeg har læst flere steder at Skovhornuglen der kommer på vinterbesøg, kommer i Oktober-November, men intet om vejrets indflydelse. Har den indflydelse, jeg tænker på om de lader vente på sig, pga. den varme vinter.

Jeg er total fugle amatør kigger, og ser frem til at skulle se min første ugle, nu hvor jeg har fået et par steder at kigge.

Søren

Kommentér

Lars Thomas
#1 postet d. 08-12-06 kl. 12:52. Emne: Skovhornugler,,,,hvornår.
Jeg boede i en årrække ganske tæt på Vestre Kirkegård, og fulgte ganske tæt med i skovhornuglernes liv, og der var det min opfattelse, at de var lidt senere på den, når efteråret var mildt, men samtidig ankom de sædvanligvis også over en ret lang periode, uanset vejret, så det var meget svært at spå om hvornår de rent faktisk ville dukke op. Et år var der i en periode på næsten seks uger kun et enkelt individ, og jeg troede næsten, at det ville blive vinterens eneste, men så, da de var midt inde i december, kom der pludselig syv mere i løbet af 3-4 dage.

Når du skal finde uglerne, er det iøvrigt ofte en god ide at kigge nedad. Nogle gange kan det være nemmere at få øje på hvide klatter ned af stammerne og små bunker uglegylp for foden af dem, end at finde fuglene selv.

Lars Thomas

Kommentér

Torben Clausen
#2 postet d. 09-12-06 kl. 17:18. Emne: Skovhornugler,,,,hvornår.
Hej Søren.

Nu skriver du ikke lige i hvilke områder du efterlyser. Men der er stor chance for at se ugler ved lystbådshavnen i Aalborg (vest for Limfjordsbroen)

vh/

Torben C.

ps. Har endnu ikke været der i år.

Kommentér

sanne busk
#3 postet d. 09-12-06 kl. 18:36. Emne: Skovhornugler,,,,hvornår.
Hej

Du kan også søge på DOF-basen, se kort her:

- se linket HER

Vh Sanne

Kommentér

Søren Nancke
#4 postet d. 10-12-06 kl. 08:41. Emne: Skovhornugler,,,,hvornår.
Hej Torben,

Det er i Københavns området. Og jeg kender allerede et par steder jeg skal lede.

Men mit problem er 2kunstige hofter, så at vade rundt hele dagen og lede efter dem, er meget trættende, hvis de ikke er kommet endnu

Søren

Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator