Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
19. juni 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 17 - Gå til side 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17

Næste side | >>

Navn Forum -> Sommerfugle og lepidopterologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Emil Bjerregård
Ukendte observationer af sjældne sommerfugle? (Læst 13896 gange) Postet d. 25-09-11 kl. 10:17
Hej alle brugere,

Har netop fundet en del sjove observationer af sjældne sommerfugle som man måske ikke var helt klar over? F.eks. er euphrosyne fundet i Jylland i 2007, og egesommerfugl er fundet i 2001. Her nogle links:

- se linket HER

- se linket HER

- se linket HER

Mvh Emil

Besvar | Kommentér

Emil Bjerregård
#1 Kommentar postet d. 25-09-11 kl. 10:30. Emne: Ukendte observationer af sjældne sommerfugle?
Hov har også lige fundet en obs af Mnemosyne fra 2005. Men er disse observationer troværdige?

- se linket HER

Mvh Emil

Besvar | Kommentér

Emil Bjerregård
#2 Kommentar postet d. 25-09-11 kl. 10:33. Emne: Ukendte observationer af sjældne sommerfugle?
dispar er fundet i 2003:

- se linket HER

Besvar | Kommentér

Erik Steen Larsen

Svaraktivitet:

(4096)
#3 Svar postet d. 25-09-11 kl. 10:35. Emne: Ukendte observationer af sjældne sommerfugle?
Hej Emil

Jeg må indrømme at jeg ikke ved noget om kvalitetssikringen i DOF-basen, men de to fund du linker til virker helt vanvittige. Dem ville jeg ikke betragte som realistiske.

Når det så er sagt, er der mange nyttige oplysninger i DOF-basen i løbet af sæsonen. Ornitologerne spotter hurtigt når høsommerfuglene trækker ind over landet f.eks.

Fynske insekter er en helt anden sag. Dem kan du trygt stole på.

Mvh.,

Erik

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Emil Bjerregård
#4 Kommentar postet d. 25-09-11 kl. 10:40. Emne: Ukendte observationer af sjældne sommerfugle?
Hej,

Man bør vel næste år kikke efter euphrosyne der hvor den blev meldt ved Esbjerg. Godt nok er det måske ikke helt sikkert, at det var sådan en, og det er 5 år siden, og det er kun et individ, der blev set, men det var tidligt på sæsonen så...

Mvh Emil

Besvar | Kommentér

Emil Bjerregård
#5 Kommentar postet d. 25-09-11 kl. 10:45. Emne: Ukendte observationer af sjældne sommerfugle?
nu bliver det næsten for meget:

- se linket HER

Besvar | Kommentér

Emil Bjerregård
#6 Kommentar postet d. 25-09-11 kl. 10:54. Emne: Ukendte observationer af sjældne sommerfugle?
har vi nu fået ynglende buskrandøje?

- se linket HER

Besvar | Kommentér

Emil Bjerregård
#7 Kommentar postet d. 25-09-11 kl. 10:57. Emne: Ukendte observationer af sjældne sommerfugle?
muligvis har folk indtastet den forkerte art, man bør i hvert fald kontakte dem der har gjort fundene. Den her er i hvert fald ikke rigtig, tør jeg godt vædde med...

- se linket HER

Besvar | Kommentér

Emil Bjerregård
#8 Kommentar postet d. 25-09-11 kl. 10:59. Emne: Ukendte observationer af sjældne sommerfugle?
Violet Ildfugl er fundet i 1998, 2007 og 2008...

- se linket HER

Besvar | Kommentér

Emil Bjerregård
#9 Kommentar postet d. 25-09-11 kl. 11:04. Emne: Ukendte observationer af sjældne sommerfugle?
den her er realistisk, men den har jeg heller ikke hørt nogen snakke om...

- se linket HER

Besvar | Kommentér

Side 1 af 17 - Gå til side 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator