Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
31. maj 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Karsten Schnack
Koralsvampe (Læst 538 gange) Postet d. 27-09-11 kl. 21:15
I Charlottenlund Skov myldrede det i dag med koralsvampe i bøgeskoven. Langt de fleste så ud som på dette billede. Som det fremgår var i hvert fald nogle af dem knyttet til grene i skovbunden. Det får mig til at byde på Rank Koralsvamp (Ramaria stricta). Men der var også nogle, der jfr. det næste billede så anderledes ud. Mon det er variationer inden for samme art, eller mon der er tale om to - eller tre - arter?

Mvh Karsten

Koralsvampe (I Charlottenlund Skov myldrede det i dag med koralsvampe i bøgeskoven. Langt de fleste så ud som på )
Foto: fot. Karsten Schnack, 27.09.11 Chl. Skov
Besvar | Kommentér

Karsten Schnack
#1 Kommentar postet d. 27-09-11 kl. 21:17. Emne: Koralsvampe
Og her er så det andet billede...

Koralsvampe (Og her er så det andet billede...)
Foto: fot. Karsten Schnack, 27.09.11, Chl. Skov
Besvar | Kommentér

Ole B. Lyshede

Svaraktivitet:

(3174)
#2 Svar postet d. 28-09-11 kl. 09:09. Emne: Koralsvampe
Nederst th på foto 2 vil jeg mene er Kam-Troldkølle. De andre er jeg ikke sikker på.

Ole

Besvar | Kommentér

Karsten Schnack
#3 Kommentar postet d. 02-10-11 kl. 23:41. Emne: Koralsvampe
Tak for tippet med troldkølle - det havde jeg helt overset, men jeg er nu gået videre med det. Den hvide svamp bagest på billede nr. 2 er højst sandsynligt Kam-troldkølle (Clavulina cristata), mens jeg nu tror, at svampene til højre på billede 2 er Grå troldkølle (Clavulina cinerea), ikke mindst efter at have fundet et billede og en tekst, der passer fuldstændigt i Ewald Gerhardt: Der grosse BLV Pilzführer für unterwegs. Spørgsmålet er så, om arten til venstre, der er den samme som på billede 1, er Rank Koralsvamp (Ramaria stricta)? - 3 arter inden for mindre end en halv kvadratmeter.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator