Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
31. maj 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Erik Feenstra
<i>Inocybe geophylla</i> var. <i>lilacina</i>? (2 foto) (Læst 425 gange) Postet d. 28-09-11 kl. 19:18
Det var det navn jeg kunne fægte mig frem til (har åbenbart ikke noget dansk - hvis det da er den). Fundet i meget mosfyldt græsplæne i Hønsinge

Er det sådan én?

v.h. Erik

<i>Inocybe geophylla</i> var. <i>lilacina</i>? (2 foto) (Det var det navn jeg kunne fægte mig frem til (har åbenbart ikke noget dansk - hvis det da er den). )
Erik Feenstra har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (767 x 797)
Besvar | Kommentér

Erik Feenstra
#1 Kommentar postet d. 28-09-11 kl. 19:20. Emne: <i>Inocybe geophylla</i> var. <i>lilacina</i>? (2 foto)
(den kunne ikke klare html i overskriften, kan jeg se )

<i>Inocybe geophylla</i> var. <i>lilacina</i>? (2 foto) ((den kunne ikke klare html i overskriften, kan jeg se :-) ))
Foto: kløvet
Klik på billedet for original størrelse (875 x 798)
Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7380)
#2 Svar postet d. 28-09-11 kl. 23:55. Emne: <i>Inocybe geophylla</i> var. <i>lilacina</i>? (2 foto)
Hej Erik

Det er Inocybe lilacina (navnet til I. geophylla var. lilacina er et synonym)

mvh, Torbjørn

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Erik Feenstra
#3 Kommentar postet d. 29-09-11 kl. 01:08. Emne: <i>Inocybe geophylla</i> var. <i>lilacina</i>? (2 foto)
Thx Torbjørn!

Så var det derfor jeg ikke kunne hitte den her på sitet

Nydelig lille svamp i øvrigt (og når man hedder Lilacina, behøver man vel ikke at få smidt yderligere et dansk navn efter sig - Lilacina er rigtig fint ).

v.h. Erik

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator