Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
25. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Lene Ørskov
Spørgsmål om Lomvier (Læst 1092 gange) Postet d. 02-10-11 kl. 11:34
Disse tre er fotograferet i Venø bugt i går, og vi mødte yderligere en lige uden for Struer havn. Det der undrer mig, er at de blev på vandet, selvom vi sejlede endda ret tæt på. Er de i fældning nu, er de bare ikke sky eller evt dovne ?

Spørgsmål om Lomvier (Disse tre er fotograferet i Venø bugt i går, og vi mødte yderligere en lige uden for Struer havn. De)
Lene Ørskov har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (734 x 420)
Besvar | Kommentér

Palle Jensen

Svaraktivitet:

(2018)
#1 Svar postet d. 02-10-11 kl. 12:39. Emne: Spørgsmål om Lomvier
På denne tid vil de gamle have overstået fældningen , og ungfuglene er selvfølgelig alle flyvende.

De er tit ikke særligt sky.

Hilsen Palle

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

peter sunesen

Svaraktivitet:

(6198)
#2 Svar postet d. 02-10-11 kl. 13:53. Emne: Spørgsmål om Lomvier
Som Palle siger er de ikke særlig sky. Især når de ikke opfatter at det er mennesker som kommer tæt på.

En båd, traktor, fejemaskine eller lignende vil derfor give kortere flugtafstand

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Lene Ørskov
#3 Kommentar postet d. 02-10-11 kl. 14:51. Emne: Spørgsmål om Lomvier
Jeg vil kalde flugtafstanden i går for ultrakort Vi tog faktisk en tur rundt om de tre, for fotografens (min) skyld, og det var for motor, da der var noget nær ingen vind, og de svømmede bare lidt væk fra båden, de gjorde overhovedet ikke tegn på at ville lette

Besvar | Kommentér

Mette Hansen

Svaraktivitet:

(110)
#4 Svar postet d. 03-10-11 kl. 15:23. Emne: Spørgsmål om Lomvier
Forrige weekend slæbte jeg en lomvie ud i vandet i Hirtshals - så det må vel tælle som flugtafstand 0 m? Den så bare let bebrejdende på mig, da jeg samlede den op.

Vi troede den var olieramt, og blev via falck stillet om til noget fugle-redningstjeneste, men damen dér sagde, at med mindre fjerene føltes fedtede, var det nok bare en fugl, der var afkræftet efter for meget pålandsvind, og som ikke kunne komme ud gennem brændingen selv.

Da jeg bare den udenfor brændingen og satte den i vandet, svømmede den godt nok ud. Så - måske har "dine" fugle også bare været lidt trætte?

Nogen gange kan man da undre sig over, hvad man kan få sneget gennem den naturlige selektions kontroleftersyn...

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator