Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
10. april 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Poul Westergaard
Jeg vover pelsen og siger Krumnæbbet Ryle (Læst 801 gange) Postet d. 03-10-11 kl. 20:45
Med fare for at tage fejl, mener jeg at disse fugle ved Keldsnor den 30 sep. 2011 er Krumnæbbet Ryle.

De var langt væk i varmedisen, men jeg håber billedet er godt nok til artsbestemmelse

mvh

Poul

Jeg vover pelsen og siger Krumnæbbet Ryle (Med fare for at tage fejl, mener jeg at disse fugle ved Keldsnor den 30 sep. 2011 er  Krumnæbbet Ryl)
Poul Westergaard har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (700 x 700)
Besvar | Kommentér

Palle Jensen

Svaraktivitet:

(2048)
#1 Svar postet d. 03-10-11 kl. 20:50. Emne: Jeg vover pelsen og siger Krumnæbbet Ryle
Jamen det sker der da heller intet ved.

Udover at du så bestemmer den forkert.

Fuglen er en ung alm. ryle, du kan ane de mørke spætter på bugen, meget langt næb som ikke har samme krumning som krumnæbbet ryle.

Hilsen Palle

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

peter sunesen

Svaraktivitet:

(6216)
#2 Svar postet d. 03-10-11 kl. 21:02. Emne: Jeg vover pelsen og siger Krumnæbbet Ryle
Palle har ret; det er også mit indtryk at Alm.Ryle er noget mørkere i dragten end Krumnæbbet R.

Besvar | Kommentér

julius funder

Svaraktivitet:

(154)
#3 Svar postet d. 03-10-11 kl. 21:18. Emne: Jeg vover pelsen og siger Krumnæbbet Ryle
Giver Palle og Peter ret!

Mvh Julius

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator