Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
19. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Martin HK
Troede det var en tragtkantaral.. (Læst 762 gange) Postet d. 08-10-11 kl. 14:33
Hej alle

Jeg tog et ar svampe med hjem fra skoven (Tisvilde hegn), da jeg troede det var tragtkantaraller, men en nærstudering af min begynderbog nævner, at de skal have gule stokke, hvilket mine jo ikke har.

Nogle eksperter derude, der kan sige hvad det - og om det kan spises?

Svampene er ca. 10cm høje og 6 cm brede, stokken ca. 9mm bred.

Venlig hilsen

Martin

Troede det var en tragtkantaral.. (Hej alle

Jeg tog et ar svampe med hjem fra skoven (Tisvilde hegn), da jeg troede det var tragtkan)
Martin HK har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Kirsten Damgaard

Svaraktivitet:

(59)
#1 Svar postet d. 08-10-11 kl. 15:00. Emne: Troede det var en tragtkantaral..
Hej Martin.

Det ligner mælkehatte. Hvis der kommer mælk frem, når du brækker lidt på lamellerne er det mælkehatte. Det er ikke spisesvampe.

mvh.Kirsten

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Martin HK
#2 Kommentar postet d. 08-10-11 kl. 15:08. Emne: Troede det var en tragtkantaral..
Efter en del tid på google, syntes jeg mest det ligner en kamfer-mælkehat.

Besvar | Kommentér

Kirsten Damgaard
#3 Kommentar postet d. 08-10-11 kl. 15:36. Emne: Troede det var en tragtkantaral..
Hvis det er kamfer-mælkehat er lugten sødlig og karryagtig. Smagen mild, måske lidt snerpende efter nogen tid og vokser især på morbund i løv og nåleskove.(Danmarks svampe)

Besvar | Kommentér

Kirsten Damgaard
#4 Kommentar postet d. 08-10-11 kl. 15:41. Emne: Troede det var en tragtkantaral..
Kunne måske også være tæge- mælkehat, hvis den vokser under eg.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator