Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
27. september 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Naturbeskyttelsesloven -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Bent Vestergård Petersen
Paddder og sløjfning af brønde (Læst 1206 gange) Postet d. 10-10-11 kl. 14:31
Hej

Jeg har flere gange observeret padder i brønde og søgt videre på nettet om dette emne.

Der er mange - også historier fra eventyr om frøen i brønden - så det er et gammelt kendt fænomen.

Men i de fleste tilfælde falder padderne vel derned ved et uheld og kan ikke komme op uden hjælp.

I enkelte tilfælde kan de yngle - især brønde med lave sider og ynglen kan evt. komme op.

Det er vel bedst for padderen at brøndende lukkes.

Hvad gør man, når en brønd ikke længere bruges og skal lukkes for at beskytte grundvandet og der måske er bilag IV-padder i brønden ?

Kender I nogle tilfælde ?

mvh

Bent

Besvar | Kommentér

Peter Clausager
#1 Kommentar postet d. 10-10-11 kl. 20:58. Emne: Paddder og sløjfning af brønde
Kender ikke fortilfælde, men man kunne måske forestille sig at der var pligt til at etablere et erstatningsvandhul med

"vandforbindelse" til brønden.

Venlig hilsen

Peter

Besvar | Kommentér

Poul Evald Hansen

Svaraktivitet:

(12)
#2 Svar postet d. 07-12-11 kl. 13:52. Emne: Paddder og sløjfning af brønde
Jeg har også set Stor Vandsalamander, Skrubtudse m.v. i dybe kældre, brønde, bassiner under kreaturriste m.v.

I alt fald salamandrene har gode evner til at klatre, jeg ved ikke med springpadderne.

Men det er nok rigtigt, at det er bedst at lave en eller anden spørring, så de ikke falder derned.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator