Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
20. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Conny Jensen
ukendt svamp (Læst 743 gange) Postet d. 10-10-11 kl. 22:23
Hej. jeg var for et par uger siden i skoven Hulknøse Plantage i Hallund hvor jeg stødte på denne flotte svamp. er der nogen der kan hjælpe mig med hvad den hedder.

På forhånd tak.

Conny jensen

ukendt svamp (Hej. jeg var for et par uger siden i skoven Hulknøse Plantage i Hallund  hvor jeg stødte på denne fl)
Foto: Ukendt svamp
Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7382)
#1 Svar postet d. 11-10-11 kl. 07:13. Emne: ukendt svamp
Hej Conny

Velkommen til F&N

Det ligner en svovlhat, men desværre er forstørrelsen alt for lille til at se detaljer, og sikre en artsbestemmelse. Hvis du har mulighed for at sende mig det originale fotografi (min mailadresse står under min profil), så skal jeg se hvad jeg kan gøre

mvh

Torbjørn Borgen

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7382)
#2 Svar postet d. 12-10-11 kl. 20:05. Emne: ukendt svamp
Hej Conny

Tak for fotografierne - nu er der ingen tvivl længere om at det er Teglrød Svovlhat. Den adskiller sig fra de nærtstående Knippe, og Gran-svovlhat ved de kraftige farver, og at der er noget rødligt på stokken også, og så er det normalt en kraftigere svamp end forvekslingsmulighederne. Den er ret almindelig på nåletræ, og i modsætning til Knippe-svovlhat er smager kødet ikke bittert!

mvh, Torbjørn

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator